Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. Maskot som kommunikativ strategi : En semiotisk analys av antropomorfa karaktärer på flingpaket
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay compares five breakfast cereal packages to study how they visually communicate to the audience through anthropomorphic mascots. The purpose of this study is to contribute with knowledge of how the use of anthropomorphic mascots can help a brand communicate. LÄS MER
17. Kommunikation och kris : En semiotisk analys om krisberedskap i brädspel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This study aims to research how crisis situations are visualized. The study will research theboardgame Klarar du krisen? made by Svenska Lottakåren. Based on theories in visualcommunication and crisis communication the study does a visual analysis of a board game.The board game is then compared to a brochure that treats the same topic. LÄS MER
18. Stereotyper på omslag? Wow, innovativt. : En semiotisk analys av genusrepresentationer på tidskriften Cosmopolitan
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur genus representeras i tidningen Cosmopolitan genom att analysera tidningsomslagen i en kvalitativ studie. Vi diskuterar även bakomliggande stereotyper och myter som finns kring män och kvinnor i vårt samhälle, och hur de förmedlas på tidningens omslag. LÄS MER
19. Det visuella uttrycket i två musikstreamingtjänster : En semiotisk analys av musikstreamingtjänsterna Spotify och Apple Musics visuella uttryck.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Since the development of modern technology, we are faced with more choices than ever. Our choices are based on the visual impression of a product or a service (Watzman, 1992). LÄS MER
20. I reklamens värld : En semiotisk analys om hur manligt, kvinnligt och könsstereotyper framställs i två parfymreklamfilmer från varumärket Dior.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka och analysera två valda reklamfilmer för parfym av Dior för att se hur de konstruerar könsstereotyper. De frågor vi förhåller oss till är hur manligt och kvinnligt framställs i reklamfilmerna samt vilken form av könsstereotyper som framträder. LÄS MER