Sökning: "service kontroll"

Visar resultat 21 - 25 av 263 uppsatser innehållade orden service kontroll.

  1. 21. Gemenskapsdriven mobilitet : En fallstudie om förutsättningarna för en mobilitetstjänst i en orienteringsklubb på Gotlands landsbygd

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Lovisa Johansson; Essie Raza; [2023]
    Nyckelord :MaaS; shared mobility services; sustainability; rural development; association life; MaaS; delade mobilitetslösningar; hållbarhet; landsbygdsutveckling; föreningsliv;

    Sammanfattning : Landsbygden saknar i stor utsträckning tillräcklig kollektivtrafik och har i dagsläget få alternativ till självständigt resande. Befintliga mobilitetstjänster är inte tillräckligt anpassade efter landsbygdens förutsättningar vilket blir särskilt märkbart i samhällen med varierande befolkningsmängd. LÄS MER

  2. 22. Användarcentrerad utveckling av en digital pensionsrådgivningstjänst : En studie av användarbehov och feedback

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Patricia Koskimies; [2023]
    Nyckelord :Teknisk design; Användarcentrerad design; Pension; Digital rådgivning; Användarvänlig design;

    Sammanfattning : For many, retirement is perceived as boring and complex. Perhaps this is the reason for the great lack of both knowledge and motivation for the Swedish population to take control and responsibility for their future pension. LÄS MER

  3. 23. Övertygande design på Instagram : En studie om hur övertygande design används på Instagram samt hur användarna upplever det.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Adrian Rezaei; Melanie Farspour; [2022]
    Nyckelord :Persuasive design; social media; persuasion; PSD model; Fogg’s behavior model; Övertygande design; sociala medier; övertygande; PSD modellen; Fogg’s beteendemodell;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur övertygande design används på sociala medietjänsten Instagram samt hur användarna upplever det. En kartläggning av beståndsdelar har genomförts för att identifiera appliceringen av övertygande designtekniker som ämnar till attityd- eller beteendeförändringar. LÄS MER

  4. 24. Med patienten i förarsätet : Patientens upplevelse av det prehospitala bemötandet vid hänvisning att kvarstanna i hemmet med egenvårdsråd vid COVID-19. En kvalitativ intervjustudie.

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Omvårdnadsforskning

    Författare :Elin Norström; Maria Hjelmstedt; [2022]
    Nyckelord :Ambulance; Treatment; COVID-19; Self care; Non-conveyance; Ambulans; Bemötande; COVID-19; Egenvård; Hänvisa;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under pandemin har det varit vanligt förekommande att patienter med COVID-19 får en bedömning av en sjuksköterska i ambulansen och sedan hänvisas att kvarstanna i hemmet med egenvårdsråd. Det finns lite forskning om patienters upplevelse av ambulanssjukvården och ingen om hur den nya situationen som pandemin innebar påverkade hur patienter upplever bemötandet från ambulanspersonal. LÄS MER

  5. 25. Schemaläggning av tjänsteplanering med regelbaserade system

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Chanon Borgström; [2022]
    Nyckelord :Regelbaserade system; schemaläggning; schemaläggning för universitetetslärare; OptaPlanner;

    Sammanfattning : Examensarbetet undersöker huruvida det är möjligt att helt eller delvis automatisera en universitetslärares schemaläggning av tjänstgöringsplaneringen. För detta ändamål har Design and Creation använts som forskningsmetod genom att utveckla en prototyp som baseras på ’constraint problem solver’-verktyget OptaPlanner. LÄS MER