Sökning: "service logic"

Visar resultat 16 - 20 av 312 uppsatser innehållade orden service logic.

  1. 16. Comparative Analysis of Load Balancing in Cloud Platforms for an Online Bookstore Web Application using Apache Benchmark

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Srilekha Pothuganti; Malepiti Samanth; [2023]
    Nyckelord :Cloud computing; load balancing; virtual instances; and the Apache Benchmark Tool;

    Sammanfattning : Background :Cloud computing has transformed the landscape of application deploy-ment, offering on-demand access to compute resources, databases, and services viathe internet. This thesis explores the development of an innovative online book-storeweb application, harnessing the power of cloud infrastructure across AWS,Azure, andGCP. LÄS MER

  2. 17. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Eric Fredén; Emil Leidelof; [2023]
    Nyckelord :Business Model; value creation; value dimensions; customer needs; service logic; sustainability; energy provider; Affärsmodell; värdeskapande; värdedimensioner; kundbehov; servicelogik; hållbarhet; energi-leverantör;

    Sammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER

  3. 18. Beyond the Aisles : Enhancing the Shopping Value of a One-Stop Shop with New Service

    Master-uppsats,

    Författare :Paul Pankonin; [2023]
    Nyckelord :SD-logic; Service; One-stop shop; SOR-Model; Cognitive fit; Convenience; Shopping value;

    Sammanfattning : This study explores how shopping value in one-stop stores, especially hypermarkets, can be improved by new services. It identifies additional service offerings that go beyond the traditional product-based approach. LÄS MER

  4. 19. SaaS-baserade affärsmodeller : Utvecklingen av en SaaS-baserad affärsmodell och dess fundamentala komponenter

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Maryam Kamil; Isak Nordenback; [2023]
    Nyckelord :SaaS; Software as a Service; Business models; Cloud services; Cloud-based business models; Servitization; Digital servitization; Business model innovation; Business model maturity; Business model development; SaaS; Software as a Service; affärsmodeller; molntjänster; molnbaserade affärsmodeller; tjänstefiering; digital tjänstefiering; affärsmodellsinnovation; affärsmodellers mognad; affärsmodellsutveckling;

    Sammanfattning : Digital teknik används alltmer av företag för att utveckla sina erbjudanden, och framstegen inom området har haft en betydande inverkan på att företag omprövar och förändrar sina affärsmodeller. En viktig teknologi inom detta område är molntjänster (eng. LÄS MER

  5. 20. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER