Sökning: "sjuksköterskors upplevelser vid telefonrådgivning"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden sjuksköterskors upplevelser vid telefonrådgivning.
1. Sjuksköterskors upplevelser av telefonrådgivning till äldre patienter inom primärvården : En kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund Telefonrådgivning är idag en viktig del i primärvårdens verksamhet. Det är ett utmanande arbete där det inte går att se eller undersöka patienten. Forskning kring telefonrådgivning riktad till äldre patienter är skral och fokuserar inte på sjuksköterskans perspektiv. LÄS MER
2. Att arbeta med telefonrådgivning på en hälsocentral : En kvalitativ intervjustudie
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning är ett komplext arbete, där sjuksköterskorna gör vårdbedömningar utan fysiskt möte. Stöd och råd ges till egenvård, samt hänvisar till adekvat vårdnivå. Inom telefonrådgivning krävs god kommunikationsförmåga och klinisk kompetens för att säkerställa patientsäkerhet. LÄS MER
3. Sjuksköterskors upplevelser av att arbeta med rådgivningsstöd i telefonrådgivning vid 1177
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. En väg in - Sjuksköterskors upplevelser av att arbeta med telefonrågivning riktad till barn -och ungdomar med psykisk ohälsa och deras föräldrar inom Region Skåne
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Det har visat sig att samhällets insatser för barn och unga med psykisk ohälsa har varit otillräckliga. Otillräckligheten inom den specialiserade barn och ungdoms psykiatrin (BUP) har resulterat i långa väntetider med dålig tillgänglighet för sina patienter. LÄS MER
5. Sjuksköterskors upplevelser av telefonrådgivning : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård förekommer runt om i världen och är ett enkelt sätt för patienten att komma i kontakt med vården. Bedömningsprocessen i telefonrådgivning försvåras på grund av att sjuksköterskan inte ser patienten vilket ställer krav på en bred kunskap. LÄS MER