Sökning: "skyltning i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden skyltning i butik.

  1. 1. Sale, sänkt pris eller 25% rabatt : Hur reaskyltar påverkar konsumentens uppmärksamhet i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Califf; Desirée Hemström; [2018]
    Nyckelord :Eyetracking; signage; hypothesis testing; in-store consumer behaviour; sale; retail; Eyetracking; skyltning; hypotesprövning; konsumentbeteende i butik; rea; handel; detaljhandel;

    Sammanfattning : Dagens textilindustri står inför ett problem där det produceras för mycket kläder i relation tillefterfrågan. Den höga konkurrensen i branschen förutsätter att företagen använder sig av kampanjer och realisationer för att få varorna sålda. LÄS MER

  2. 2. Rätt plåster i rätt tid : En fallstudie av ICAs krishantering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Gustafsson; Niklas Johansson; [2017]
    Nyckelord :Crisis; Crisis Management; Brand; Brand Equity; SCCT; Communication; Kris; Krishantering; Varumärke; Varumärkeskapital; SCCT; Kommunikation;

    Sammanfattning : This study examines how the grocery retail company ICA handle their communication in store during a crisis and how they manage it efficiently. With contributions from theories and models from the field of crisis management this study examines how these are implemented in practice. LÄS MER

  3. 3. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Armita Derakhshani; Madeleine Bulun; [2016]
    Nyckelord :Visuell butikskommunikation; butikskampanjer; butiksmiljö; konsumenter;

    Sammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER

  4. 4. Digitala bildskärmar i butik : Hur interagerar konsumenten med bildskärmar i butik i köpprocessens informationssökande skede?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ida Davidsson; Nikolas Nilsson Gårdemark; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen och dess framfart är det relevant att som butik förstå konsumenters interaktion med digitala bildskärmar och hur dessa bildskärmar kan förmedla information, som i slutändan kan locka till sig konsumenter. Det är i och med detta också väsentligt för butikerna och dess medarbetare att få en förståelse kring köpprocessen då vi anser att denna går hand i hand med konsumenters interaktion av skyltning genom digitala bildskärmar. LÄS MER

  5. 5. Att leda förändringsarbete under motstånd

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Julia Andersson; Christofer Hammarström; [2012]
    Nyckelord :motstånd; Förändringsarbetet; ledarskap; kommun;

    Sammanfattning : På senare tid har det blivit allt vanligare med förändringsarbeten där kommuner bygger om sina centrum för att göra dem mer attraktiva att både handla och vitsas i. I många fall uppstår dock problem i samband med nya förändringar. LÄS MER