Sökning: "slogan marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden slogan marknadsföring.

  1. 1. Varumärke vs. Varumärke - En studie om privata vårdbolags differentiering på marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anna Sjöholm; Emilia Sehlin; [2021]
    Nyckelord :Brand; differentiation; privatization; healthcare; marketing; Varumärken; differentiering; privatisering; sjukvård; marknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Varumärke vs. Varumärke - En studie om privata vårdbolags differentiering på marknaden. Författare: Anna Sjöholm, Emilia Sehlin Handledare: Carina Holmberg Bakgrund: De senaste decennierna har privatiseringen inom den svenska hälso- och sjukvården ökat både inom primärvården, specialvården och forskningsområdet. LÄS MER

  2. 2. En studie av Växjö kommuns hållbarhetsarbete i upphandlingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Anton Waldén; Filip Persberg; Oscar Marklund; Tim Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Sustainable work; procurement process; Växjö municipality; improvement measures; Hållbarhetsarbete; upphandlingsprocess; Växjö kommun; förbättringsåtgärder;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Offentlig förvaltning- och upphandling omsätter årligen omfattande summor i Sverige. Totalt spenderas kring 634 miljarder per år av svenska kommuner på inköp och upphandlingar som främst regleras av EU-direktiv och LOU. LÄS MER

  3. 3. Att kommunicera genom logotyp : ”The boobie necklace effect”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Alexandra Bylund; Louise Graham; [2018]
    Nyckelord :Service business; Service company; Service companies; Graphic profile; Graphic Charter; Logo; Colour; Typography; Symbols; Semiotics; Tjänsteföretag; Grafisk profil; Logotyp; Perception; Färg; Typografi; Symboler; Semiotik;

    Sammanfattning : Syfte: Att utformning av logotyp har stor vikt för företagets identitet är allmän känt, men detär minst lika viktigt för ett företag att ha en logotyp som kan förmedla deras budskap ut tillkonsument. Syftet med detta arbete blev därmed att analysera hur de atmosfäriska stimulivariabler,färg, typografi och symbol, påverkar konsumentens uppfattning av logotypensavsedda kundbudskap inom tjänsteföretag. LÄS MER

  4. 4. Den sociala dimensionen av gymnasieskolors marknadsföring : En studie om gymnasieskolors hemsidor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Adam Eriksson; [2015]
    Nyckelord :Gymnasium; hemsida; sociala strukturer; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Denna uppsats har studerat sex gymnasieskolor i Uppsalas hemsidor med syfte attundersöka och jämföra gymnasieskolors strategier i konkurrensen om elever i Uppsalagenom att analysera relationen mellan deras marknadsföring via hemsidor och deraspositioner i elevrekryteringens sociala struktur som tidigare studier visat på. Denteoretiska utgångspunkten utgår från utbildningssociologen Bourdieus begreppsarsenaldär begreppet strategi har varit det mest centrala begreppet. LÄS MER

  5. 5. Interior Design as a way to Convey Corporate Visual Identity

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ellen Landström; Elin Hall; [2015]
    Nyckelord :Interior Design; Corporate Visual Identity; CVI; Corporate Identity; Physical Environment; Consistency; Inredning; Visuell Identitet; Företagsidentitet; Fysisk miljö;

    Sammanfattning : Background: Corporate Visual Identity (CVI) is a tool that consist of five main components: the corporate name, logo, font type, color palette and slogan/tagline. The CVI can be implemented on different carriers such as signage, interior elements and printed wear. However, the role of Interior Design as a carrier of CVI is not yet established. LÄS MER