Sökning: "sociala medier högskola"

Visar resultat 1 - 5 av 467 uppsatser innehållade orden sociala medier högskola.

  1. 1. Service Recovery hos restaurangbranschen genom hantering av eWOM : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen kan återhämta sig från negativ eWOM med hjälp av Service Recovery

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saifaldeen Basem Almosawi; [2024]
    Nyckelord :eWOM; Service recovery; Service failure; marketing;

    Sammanfattning : Restaurangbranschen är en lovande affärsverksamhet då mat är ett av de primära behoven för alla människor. Restauranger arbetar i en fysisk miljö med en stor mängd personlig interaktion med kunderna, vilket innebär att fel, misstag och misslyckanden inte kan undvikas. LÄS MER

  2. 2. Robotens tidevarv : En kritisk diskursanalys om debatten kring automatisering i försörjningsstöd

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Martin Hoffman; [2024]
    Nyckelord :RPA; Robot process automation; Automation; Critical discourse analysis; Social constructivism; Quantitative content analysis; Media; Newspaper articles; Subsistence allowance; RPA; Robot process automation; Automatisering; Kritisk diskursanalys; Socialkonstruktionism; Kvantitativ innehållsanalys; Media; Tidningsartiklar; Försörjningsstöd;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att analysera hur svenska medier skildrar automatisering och robotisering inom biståndshandläggning. I denna studie analyseras 60 olika artiklar från olika svenska dagstidningar. LÄS MER

  3. 3. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  4. 4. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  5. 5. Riskperception och kundupplevelse: Potentiella kunders syn på automatiserade finansiella robotrådgivare : En kvantitativ studie om unga småsparares möjliga övergång till robotrådgivning och dess påverkan av beslutet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriel Ibrahim; Carolin Shemoun; [2023]
    Nyckelord :Trust; Robo-advisor; Robo-advising; Automated financial advisors; Human financial advisers; Benefit; Strength; Fintech; Algorithmic trading; Willingness; Perceived risk; Artificial intelligence;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bakgrunden presenterar digitaliseringens utveckling och jämför det med media som tidigare varit analogt. Därefter redogörs för utvecklingen av automatiserade finansiella rådgivare och de utvecklingsstadier det genomgått. LÄS MER