Sökning: "sociala medier marknadsföring resultat"
Visar resultat 36 - 40 av 238 uppsatser innehållade orden sociala medier marknadsföring resultat.
36. User Generated Content : En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters inställning till autenticitet av användargenererat innehåll och marknadsföring på Instagram genom influencers inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har tagit 2000-talet med storm vilket har lett till en ny era av Web 2.0. En era som möjliggör för användare att enkelt producera digitalt innehåll och med ett klick publicera det för hela världen att se. LÄS MER
37. Små och Mikroföretag på Sociala Medier : Strategier för marknadsföring över sociala medier på små och mikroföretag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Den här studien fokuserar på att undersöka varför små och mikroföretag befinner sig på sociala medier och vilka aktiviteter små och mikroföretag genomför på sociala medier. Vi undersöker även om existerande teori på stora företag även kan appliceras på små och mikroföretag. LÄS MER
38. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER
39. Marknadsföring inom hifi-branschen : Pause Ljud och Bild före, under och efter corona-pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Under coronapandemin har det skett en omställning till det digitala. För marknadsföringen av företag innebär detta att det gått från physical first till digital first. LÄS MER
40. Bryggan från magkänslan till hjärnkontoret : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar, med hjälp av digital marknadsföring, skulle kunna öka antalet medlemmar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Idrottsföreningar upplever idag en negativ trend som berör avhoppsproblemtik bland idrottsföreningarnas medlemmar. Tidigare studier behandlar främst denna avhoppsproblemtik ur perspektivet av barn- och ungdomar. LÄS MER