Sökning: "sociala medier marknadsföring resultat"
Visar resultat 26 - 30 av 238 uppsatser innehållade orden sociala medier marknadsföring resultat.
26. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER
27. Marknadsföringens roll i sociala medier och dess effekt på kvinnliga millennials köp av hudvårdsprodukter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Aim: In connection with digitalization, companies have increased their use of social media marketing and influencer marketing. Thanks to this, the skincare industry has had a magnificent effect on its sales, where millennial women are a strong target group for its digital marketing. LÄS MER
28. Sociala mediers inverkan vid ungdomars karriärval : - En studie om två fokusgrupper och deras upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI); Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sociala omgivningsfaktorer är en central del i konstruktionen av individens karriäridentitet. Sociala medier kan idag ses som en sådan faktor då ungdomar spenderar mycket tid online på sociala medier. LÄS MER
29. Sociala medier i Polisens tjänst : En studie om sociala mediers påverkan på rekrytering inom Polisen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka om Polismyndighetens och privata polisanställdas konton på sociala kanaler har en påverkan på intresset för polisyrket. Studien avser att, med sitt resultat och diskussion, redovisa tillvägagångssätt för att skapa ett ökat intresse för polisutbildningen och yrket. LÄS MER
30. Influenser-marknadsföring : En kvalitativ studie huruvida influenser-marknadsföring påverkar konsumentens köpbeteende utifrån ett trovärdighetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Vi lever under en digitaliserad miljö som konstant bidrar med en förändrad och utvecklad marknadsföring. Genom att individen numera är aktiv inom en digitaliserade miljön, har det resulterat till en ny variant av marknadsföringsstrategi. LÄS MER