Sökning: "sociala nätverk marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 88 uppsatser innehållade orden sociala nätverk marknadsföring.
11. Influencer marketing och konsumenters köpbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Digitaliseringen är ett fenomen som blir en allt större del av vår vardag, något som innebär en omfattande förändring för detaljhandeln och dess aktörer. Tidigare marknadsföringsstrategier betraktas inte längre som de mest effektiva, utan sociala kanaler har snarare tenderat att bli ett allt viktigare verktyg när det handlar om marknadsföring. LÄS MER
12. Skills and competencies for sustainable food systems : case study of young market gardeners in Sweden
Master-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)Sammanfattning : Global food systems are locked into a sociotechnical regime where actors are dependent on high external inputs and economies of scale, and systemic innovation is necessary to meet sustainability targets. Recent research into the development of education for fostering sustainability leaders, such as the Horizon 2020-project NextFood, have largely focused on mainstream agriculture, despite the importance of niches in driving systems change. LÄS MER
13. BlockChain Technologies in the World of Fashion
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Blockchain, a solution for different parties to reach consensus in a peertopeer (P2P) networks, allows us to distribute data across different entities. Many areas, including financial, health care, eCommerce, marketing, can benefit from blockchain technology. Influencer marketing also takes benefit from the properties of blockchain technology. LÄS MER
14. Konsumtion i kris: En kvalitativ studie om människors förhållningssätt till konsumtion under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Consumption in crisis: A qualitative study about people’s attitudes towards consumption during the corona pandemic Seminar date: 2020-06-04 Course: FEKH29, Degree Project in Marketing, Undergraduate Level, 15 credits Authors: Azra Merdanovic, Alexander Mozaffari & Tim Roslund Advisor: Peter Svensson Key words: Corona pandemic, crisis consumption, consumption behavior, consumption approach, values. Purpose: To contribute with an understanding about how people relate to consumption during the corona pandemic. LÄS MER
15. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER