Sökning: "sociala nätverk marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 88 uppsatser innehållade orden sociala nätverk marknadsföring.
21. Influencer Marknadsföring – Om samarbetet mellan företag, mellanhand och influencer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : En kvalitativ studie har genomförts där studenterna har arbetat enligt baklängesmetoden med en induktiv ansats. Studenterna genomförde fem stycken semistrukturerade intervjuer med fyra influencers och en mellanhand för insamling av empiri. LÄS MER
22. Det nya reklamlandskapet. En kvalitativ studie om influencer marketing på Instagram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med att Sverige har blivit digitaliserat spenderar befolkningen mer tid på sociala medier. Företag väljer därför idag att allt mer marknadsföra sig på sociala medier istället för via traditionella medier. LÄS MER
23. Har influencers tagit över ditt liv?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I en digitaliserad värld används sociala nätverk allt mer kontinuerligt. De sociala nätverken och plattformarna har fått en ny innebörd och har kommit att bli en avgörande komponent i företags marknadsföringsstrategi. LÄS MER
24. #Isamarbetemed : En studie om influencer marketing och co-branding
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och Forskningsfrågor: Syftet med denna studie är att urskilja olika samarbetsprocesser för hur influencers nyttjar digitala nätverk och hur det främjar såväl influencer och företag som väljer att samarbeta. Utifrån detta syfte har vi formulerat tre frågeställningar som lyder enligt följande: 1. LÄS MER
25. E-handel för mikroföretag på ett socialt nätverk : En kvalitativ studie om e-handelsfunktioner för mikroföretag inom second hand
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Denna studie undersöker hur mikroföretag inom second hand använder sociala nätverket Facebook för att interagera med kunder och öka sin kundkrets. Den undersöker även vilka funktioner som e-handeln skulle kunna erbjuda second hand-butiker. LÄS MER