Sökning: "sociala nätverk marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 88 uppsatser innehållade orden sociala nätverk marknadsföring.

  1. 21. Influencer Marknadsföring – Om samarbetet mellan företag, mellanhand och influencer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Fossum; Hanna Lindhe; [2018]
    Nyckelord :Influencer; Marknadsföring; Influencer marknadsföring; Mun-till-mun marknadsföring; Sociala medier; Mellanhänder; Nätverk; Följare; Subliminal perception; Subliminal marknadsföring.;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie har genomförts där studenterna har arbetat enligt baklängesmetoden med en induktiv ansats. Studenterna genomförde fem stycken semistrukturerade intervjuer med fyra influencers och en mellanhand för insamling av empiri. LÄS MER

  2. 22. Det nya reklamlandskapet. En kvalitativ studie om influencer marketing på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Swenzén; Linnea God; [2018]
    Nyckelord :influencer marketing social media Instagram influencers;

    Sammanfattning : I takt med att Sverige har blivit digitaliserat spenderar befolkningen mer tid på sociala medier. Företag väljer därför idag att allt mer marknadsföra sig på sociala medier istället för via traditionella medier. LÄS MER

  3. 23. Har influencers tagit över ditt liv?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Rigby; Elin Mathiasson; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Electronic-word-of-mouth; Förtroende; Identitet; Konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : I en digitaliserad värld används sociala nätverk allt mer kontinuerligt. De sociala nätverken och plattformarna har fått en ny innebörd och har kommit att bli en avgörande komponent i företags marknadsföringsstrategi. LÄS MER

  4. 24. #Isamarbetemed : En studie om influencer marketing och  co-branding

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexandra Bexell; Fanny Wikström; [2017]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; co-branding; Influencers; samarbete; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfrågor: Syftet med denna studie är att urskilja olika samarbetsprocesser för hur influencers nyttjar digitala nätverk och hur det främjar såväl influencer och företag som väljer att samarbeta. Utifrån detta syfte har vi formulerat tre frågeställningar som lyder enligt följande: 1. LÄS MER

  5. 25. E-handel för mikroföretag på ett socialt nätverk : En kvalitativ studie om e-handelsfunktioner för mikroföretag inom second hand

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Julia Andersson; Sofia Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Second hand; Social Network; E-commerce; Micro enterprise; Second hand; Socialt nätverk; E-handel; Mikroföretag;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur mikroföretag inom second hand använder sociala nätverket Facebook för att interagera med kunder och öka sin kundkrets. Den undersöker även vilka funktioner som e-handeln skulle kunna erbjuda second hand-butiker. LÄS MER