Sökning: "sociala nätverk marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 88 uppsatser innehållade orden sociala nätverk marknadsföring.

  1. 16. Unga konsumenters attityder till marknadsföring genom TikTok : En kvantitativ studie kring attityder till marknadsföring genom TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ossian Hempel; Anton Johnsson; Dante Nordling; [2020]
    Nyckelord :TikTok; attitude; cognitive; affective; behavioral; awareness; knowledge; liking; preference; purchase intention; Generation Z; word-of-mouth; content marketing; TikTok; attityd; kognitiv; affektiv; beteende; medvetenhet; kännedom; omtyckthet; preferens; köpavsikt; Generation Z; word-of-mouth; content marketing;

    Sammanfattning : Inledning: I inledningen redogörs för hur digitala sociala nätverk har växt fram och tagit en allt större plats i konsumenters vardag vilket har gjort dem till utmärkta marknadsföringskanaler. Därefter förklaras det nyaste stjärnskottet bland sociala medier, TikTok, och dess potentiella roll inom marknadsföring. LÄS MER

  2. 17. The role of instagram in choosing a travel destination

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Linus Granberg; [2019]
    Nyckelord :Social networks sites; Destination marketing; Instagram; Marketing; Sociala nätverk webbplatser; destinationsmarknadsföring; Instagram; Marknadsföring;

    Sammanfattning : The aim of this research has been to explore and further describe the use of Instagram for destination marketing. The purpose of this study was to better understand how marketing objectives can be achieved using Instagram. Based on the research question a literature review was formed. Methodologically a quantitative approach was used. LÄS MER

  3. 18. Klicka på följ-knappen : En studie om genusskillnader vid yttre och inre motivation att följa varumärken på sociala nätverk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Fröberg; [2019]
    Nyckelord :Gender differences; Extrinsic and intrinsic motivation; Brands; Social networks; Genusskillnader; Yttre och inre motivation; Varumärken; Sociala nätverk;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Studiens syfte är att identifiera och jämföra män och kvinnors yttre och inre motivationsfaktorer vid följande av varumärken på sociala nätverk utifrån incitament, social kontext, intresse, underhållning, information samt känslomässigt nära. Studien ämnar även att tillföra kunskaper för ämnesområdet inom teoretiska och praktiska implikationer. LÄS MER

  4. 19. The Act of Giving & Receiving : A study of the social context in collaborations

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Laila Bill; Rozann Mohamed; [2019]
    Nyckelord :Open innovation; Challenges; Success factors; Networks; Behavioural roles;

    Sammanfattning : For the past decades, more and more organisations have started to recognise that they can apply open innovation (OI), the process in which an organisation shares knowledge, experiences and ideas with external parties. When applying OI, organisations can face problems in letting ideas flow throughout their complex networks and thus unconsciously restrict their innovation process. LÄS MER

  5. 20. Words travel fast : A field study of communication in Ethiopia

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Louise Fransson; [2019]
    Nyckelord :Ethiopia; Word of Mouth; Trust; Internet Access; Fake News; Filter Bubbles;

    Sammanfattning : The scarce internet access in Ethiopia puts heavy weight on traditional media and people to spread news and information. By testing if the marketing strategy Word of Mouth is applicable on informative content, rather than just brands and products, this thesis explore the motivation to spread news as well as how it is received by a non-internet using group. LÄS MER