Sökning: "socio-cultural perspectives"

Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade orden socio-cultural perspectives.

  1. 1. "Vi kan inte packa in allt i bubbelplast" : En studie om förskollärares syn på riskfylld lek i förskolans utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Frida Nygren; Olivia Möberg; [2024]
    Nyckelord :ECEC; outdoor environment; risky play; scaffolding; Förskola; riskfylld lek; stöttning; utomhusmiljö;

    Sammanfattning : From previous experiences, different perceptions of risky play have been noticed. This study therefore aims to shed light on the early childhood education center (ECEC) teachers’ approach to and perceptions of risky play in ECEC outdoor environment. LÄS MER

  2. 2. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  3. 3. Reclaiming the Past and the Present: The Presentation and Representation of Ethnic Minorities in Cultural Institutions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Vendula Pokorná; [2024]
    Nyckelord :Social Anthropology; Cultural Institutions; Exhibition Narrative; Exhibition Atmosphere; Respect; Sámi People; Roma People; Social Sciences;

    Sammanfattning : Cultural institutions such as museums and art galleries are important agents in educating the broader public on matters where current awareness is missing, inadequate or inaccurate. In this study, I focus on one such matter, which is the knowledge regarding ethnic minorities, their history, traditions, and current challenges. LÄS MER

  4. 4. ”Vi måste språka med barnen” : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivningar kring hur de stöttar språkutvecklingen hos flerspråkiga barn genom högläsning i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Green; Nada Alameli; [2024]
    Nyckelord :preschool; multilingualism; reading aloud; language development; preeschool teacher; socio-cultural perspective; scaffolding; mediation; translanguaging; förskola; flerspråkighet; högläsning; språkutveckling; förskollärare; sociokulturellt perspektiv; scaffolding; mediering; transspråkande;

    Sammanfattning : This study aims to deepen the understanding of and contribute knowledge about how preschool teachers work to promote the language development of multilingual children through reading aloud. The following questions are:  What tools do preschool teachers describe that they use when reading aloud to support the language development of multilingual children? How do preschool teachers describe the work in the inclusion of multilingual children in reading aloud in preschool? In this study, a qualitative method has been used to get closer to the preschool teachers' perspectives and thoughts through semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 5. Exploring Challenges in Global Software Development

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Eun Young Cho; [2023-08-03]
    Nyckelord :GSD; communication; collaboration; challenges; mitigation strategies; distributed;

    Sammanfattning : Global Software Development (GSD) is a growing trend in the field of software engineering. However, despite its numerous benefits, GSD often encounters challenges in collaboration, leading to compromised product quality. LÄS MER