Sökning: "spännande text"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden spännande text.

  1. 11. Att förmedla saklig information på ett spännande sätt. Retoriska drag och textbindning i ett Spiegel-reportage

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Översättarutbildningen

    Författare :Jenny Jönsson; [2012]
    Nyckelord :imitativ strategi; retoriska drag; textbindning; röster i text; konnektiver; drama; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats grundar sig på min egen översättning av första halvan av reportaget DIE GELDBOMBE, Wie aus einer großen Idee eine Gefahr für Europa werden konnte, publicerad den 26 september 2011 i det tyska nyhetsmagasinet Der Spiegel. Uppsatsen inleds med en presentation och en analys av källtexten. LÄS MER

  2. 12. Bild & distansutbildning : bildämnet & textkommunikation i distansgrundskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Emelie Håkmar; [2012]
    Nyckelord :bild; distansutbildning; grundskola; textkommunikation; lärande; distansstudier;

    Sammanfattning : I den här undersökningen ville jag få reda på hur det går till att undervisa, handleda och att studera ämnet bild via internet och datorn, i vad som kallas distansutbildning. Mina undersökningsområden var en distansgrundskola i Sverige samt en skola utomlands där de bedriver distansutbildning genom att få utbildningsmaterial från distansgrundskolan i Sverige. LÄS MER

  3. 13. Klassisk fysik med geometrisk algebra : Ett mer abstrakt vektorbegrepp för gymnasiet, för attunderlätta studier vid universitet och högskola.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Bengt Haraldsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna text presenteras ett kompendium i Geometrisk Algebra, avsettför gymnasieelever. Denna spännande matematiska konstruktion harden fördelaktiga egenskapen att såväl tensoralgebra som spinoralgebraingår i den som delalgebror. LÄS MER

  4. 14. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Jarbin; [2010]
    Nyckelord :varumärke; varumärkespersonlighet; marknadsföring; brand management; varumärkesidentitet; Fjällräven; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER

  5. 15. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tobias Johnsson; Evelina Jarbin; Kristoffer Hammarberg; [2010]
    Nyckelord :fjällräven; sverige; usa; varumärke; marknadsföring; varumärkespersonlighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER