Sökning: "spännande text"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden spännande text.
11. Att förmedla saklig information på ett spännande sätt. Retoriska drag och textbindning i ett Spiegel-reportage
Magister-uppsats, Lunds universitet/ÖversättarutbildningenSammanfattning : Denna magisteruppsats grundar sig på min egen översättning av första halvan av reportaget DIE GELDBOMBE, Wie aus einer großen Idee eine Gefahr für Europa werden konnte, publicerad den 26 september 2011 i det tyska nyhetsmagasinet Der Spiegel. Uppsatsen inleds med en presentation och en analys av källtexten. LÄS MER
12. Bild & distansutbildning : bildämnet & textkommunikation i distansgrundskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : I den här undersökningen ville jag få reda på hur det går till att undervisa, handleda och att studera ämnet bild via internet och datorn, i vad som kallas distansutbildning. Mina undersökningsområden var en distansgrundskola i Sverige samt en skola utomlands där de bedriver distansutbildning genom att få utbildningsmaterial från distansgrundskolan i Sverige. LÄS MER
13. Klassisk fysik med geometrisk algebra : Ett mer abstrakt vektorbegrepp för gymnasiet, för attunderlätta studier vid universitet och högskola.
Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : I denna text presenteras ett kompendium i Geometrisk Algebra, avsettför gymnasieelever. Denna spännande matematiska konstruktion harden fördelaktiga egenskapen att såväl tensoralgebra som spinoralgebraingår i den som delalgebror. LÄS MER
14. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER
15. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER