Sökning: "spelbranschen ekonomi"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden spelbranschen ekonomi.
6. Beteendemässig fokus: Låga bytesbarriärers påverkan på lojalitetsskapande CRM-arbete
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : CRM är idag en viktig faktor för företag i fråga om att skapa kundlojalitet. För att skapa kundlojalitet måste företagen erbjuda kunderna värde som är specifikt för en enskild kund eller ett segment, CRM kan hjälpa företag med detta. LÄS MER
7. Spelansvar - Framtiden inom spelbranschen
Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att utifrån ett etiskt och moraliskt synsätt beskriva hur spelbolagen balanserar faktorerna lönsamhet och spelansvar. Detta är genomfört med en avgränsning till två svenska spelbolag, Svenska Spel och ATG. LÄS MER
8. CRM i ett konkurrensutsatt monopol : En jämförande studie om arbetet med kundrelationer och kundlojalitet i spelbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER
9. Hyperdistribution and the future of copyright economics : A study of the contemporary Nordic Gaming industry
Master-uppsats, Kultur, samhälle och mediegestaltningSammanfattning : This interdisciplinary study shows that because of the changing demands from consumer caused by the growing influence of the internet and file-sharing the Nordic Gaming industry is going through an economic evolution. This result was derived by using qualitative questionnaires directed towards Gaming industry decision makers in the Nordic region combined with critical discourse analysis based on the methodology of Norman Fairclough, using theories of different characters to understand the field. LÄS MER