Sökning: "spelbranschen ekonomi"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden spelbranschen ekonomi.

  1. 6. Beteendemässig fokus: Låga bytesbarriärers påverkan på lojalitetsskapande CRM-arbete

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Simon Nilsson; Robert Wigren; [2010]
    Nyckelord :CRM; kundlojalitet; bytesbarriärer; E-postmarknadsföring; Call center; lojalitetsprogram;

    Sammanfattning : CRM är idag en viktig faktor för företag i fråga om att skapa kundlojalitet. För att skapa kundlojalitet måste företagen erbjuda kunderna värde som är specifikt för en enskild kund eller ett segment, CRM kan hjälpa företag med detta. LÄS MER

  2. 7. Spelansvar - Framtiden inom spelbranschen

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Frida Edvinsson; Emma Källänge; [2010]
    Nyckelord :Spelansvar; Svenska Spel; ATG; Etik; Moral; Lönsamhet; Marknadsföring; Spelansvarsåtgärder;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att utifrån ett etiskt och moraliskt synsätt beskriva hur spelbolagen balanserar faktorerna lönsamhet och spelansvar. Detta är genomfört med en avgränsning till två svenska spelbolag, Svenska Spel och ATG. LÄS MER

  3. 8. CRM i ett konkurrensutsatt monopol : En jämförande studie om arbetet med kundrelationer och kundlojalitet i spelbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Zoran Stjepanovic; Thomas Gustafsson; [2009]
    Nyckelord :CRM; customer relations; Betsson; Svenska Spel; Unibet; customer loyalty; customer relationship marketing; monopoly; CRM; kundrelationer; Betsson; Svenska spel; Unibet; kundlojalitet; relationsmarknadsföring; customer relationship marketing; monopol;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Hyperdistribution and the future of copyright economics : A study of the contemporary Nordic Gaming industry

    Master-uppsats, Kultur, samhälle och mediegestaltning

    Författare :Jimmy Rosén; [2009]
    Nyckelord :Fairclough; Critial Discourse Analysis; Experience; Economics; Organizational studies; Nordic region; Games industry; Hyperdistribution; File sharing; Piracy.; Fairclough; Diskursanalys; Upplevelse; Ekonomi; Organisationsstudie; Norden; Spelindustrin; Hyperdistribution; Fildelning; Piratkopiering.;

    Sammanfattning : This interdisciplinary study shows that because of the changing demands from consumer caused by the growing influence of the internet and file-sharing the Nordic Gaming industry is going through an economic evolution. This result was derived by using qualitative questionnaires directed towards Gaming industry decision makers in the Nordic region combined with critical discourse analysis based on the methodology of Norman Fairclough, using theories of different characters to understand the field. LÄS MER