Sökning: "sponsring"

Visar resultat 21 - 25 av 250 uppsatser innehållade ordet sponsring.

  1. 21. Sponsringens effekter : Utifrån investeringar i SHL-arenor

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jonas Petersson; Marcus Pfeiff; [2021]
    Nyckelord :Sponsring; investering;

    Sammanfattning : Studien syftar till att beskriva företags syn på idrottssponsring och hur effekterna av den mäts och värderas. Studien syftar även till att beskriva sponsorers och rättighetsinnehavares syn på problematiken kring att sätta ett monetärt värde på de immateriella effekterna sponsringen bidrar med. LÄS MER

  2. 22. Utvärdering av sponsorskap : En studie om målsättning, avgörande faktorer och effektmätning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filip Fagernäs; Sarah Folkesson; [2021]
    Nyckelord :Sponsorship; sports; sports organization; exposure; effect; added value; brand awareness; relationship building; Sponsring; idrott; idrottsorganisation; exponering; effekt; mervärde; varumärkesmedvetenhet; relationsskapande;

    Sammanfattning : As it has become increasingly important in the sports world for organizations to try to raise capital, sponsorship has become more significant. As a result, the sports associations receive the financial assets they need from the companies and in exchange, the companies receive exposure in return for example. LÄS MER

  3. 23. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Bianka Farkas-Szabó; Johanna Ekberg; Melissa Löfman Nastefski; [2021]
    Nyckelord :Event marketing; customer relationships; brands; sponsorship; communication; experience; evaluation; Eventmarknadsföring; kundrelationer; varumärken; sponsring; kommunikation; upplevelse; utvärdering;

    Sammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER

  4. 24. Bettingbolags sponsring till Allsvenskan och Allsvenska lag : Åsikter från unga svenska män

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Alexander Hamming; [2021]
    Nyckelord :Betting; unga män; sport; sportbetting; sponsring;

    Sammanfattning : Betting on sports is growing at a fast pace.  Betting addiction has today become a public health problem and young people in particular have a greater chance of becoming addicted to betting. Sports teams and leagues all over the world receive large sums of money from betting companies to be associated with them. LÄS MER

  5. 25. Hur idrottsvarumärken påverkas av sponsring från bettingbolag : En jämförande deduktiv studie gällande de svenska elitfotbollsklubbarna och deras supportrar, samt klubbarnas CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Fredrik Gunnarsson; Adam Withfeldt; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Swedish football teams of today who are playing on an elite level get several tough tasks that they have to go through. It’s not like the good old days, when success on the pitch was everything that mattered. Now is the surroundings equally important. LÄS MER