Sökning: "sport varumärken"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden sport varumärken.

  1. 21. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Isabel Svensson Soneviseth; JENNIE LUNDBERG; [2013]
    Nyckelord :Kina; ursprungsland; varumärkeskapital; konsumentbeteende; attityder;

    Sammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER

  2. 22. Hur varumärken uppfattas av subkulturer : En fallstudie om företaget WeAretheSuperlativeConspiracy

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Anna Kikabidze; [2012]
    Nyckelord :Skateboardkulturen; WeSC;

    Sammanfattning : WeSC är ett företag som grundades 1999 av Greger Hagelin, en förre detta skateboardåkare som ville skapa ett nytt koncept; kombinationen streetwear med fashion. WeSC står för WeAretheSuperlativeConspiracy, och innebär en överlägsen konspiration med människor som gör något riktigt bra. LÄS MER

  3. 23. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Isabel Svensson Soneviseth; Jennie Lundberg; [2012]
    Nyckelord :country of origin; brand equity; consumer behavior; china; ursprungsland; varumärkeskapital; konsumentbeteende; attityder; kina; attitudes;

    Sammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER

  4. 24. AppleTM 1 - 0 Allsvenskan : En uppsats om varumärken och fotboll i en föränderlig värld

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Andreas Fabbeke; Johan Norin; [2009]
    Nyckelord :Brand; Branding; Marketing; Communication; Service Management; Segmentation; Relations; Football; Soccer; Varumärke; Fotboll; Varumärkesbyggande; Marknadsföring; Service Management; Sport; Relationer och sponsorer; Marknadskommunikation; Kommunikation; Segmentering och målgrupp; Image och identitet;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to analyse and understand how branding can take place in a football organisation. Football clubs have for a long time been seen as non-profit organisations but since money have become a main factor also in football these days the organisations are more or less turning in to commercial businesses. LÄS MER

  5. 25. Varumärkesutveckling inom idrott : En fallstudie av Svenska Ridsportförbundet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Pääjärvi; [2009]
    Nyckelord :Brand equity; Sport Brand Management; Varumärke; Ridsport;

    Sammanfattning : Sportindustrin blir alltmer marknadsdriven. För att kunna bedriva effektiv marknadsföring blir det allt vanligare att strategiskt arbeta med att utveckla varumärken, brand management, som man använder sig av för att genom olika kommunikationskanaler attrahera konsumenter. LÄS MER