Sökning: "sport varumärken"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden sport varumärken.
21. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER
22. Hur varumärken uppfattas av subkulturer : En fallstudie om företaget WeAretheSuperlativeConspiracy
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : WeSC är ett företag som grundades 1999 av Greger Hagelin, en förre detta skateboardåkare som ville skapa ett nytt koncept; kombinationen streetwear med fashion. WeSC står för WeAretheSuperlativeConspiracy, och innebär en överlägsen konspiration med människor som gör något riktigt bra. LÄS MER
23. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER
24. AppleTM 1 - 0 Allsvenskan : En uppsats om varumärken och fotboll i en föränderlig värld
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : The purpose of this essay is to analyse and understand how branding can take place in a football organisation. Football clubs have for a long time been seen as non-profit organisations but since money have become a main factor also in football these days the organisations are more or less turning in to commercial businesses. LÄS MER
25. Varumärkesutveckling inom idrott : En fallstudie av Svenska Ridsportförbundet
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sportindustrin blir alltmer marknadsdriven. För att kunna bedriva effektiv marknadsföring blir det allt vanligare att strategiskt arbeta med att utveckla varumärken, brand management, som man använder sig av för att genom olika kommunikationskanaler attrahera konsumenter. LÄS MER