Sökning: "sport varumärken"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden sport varumärken.
16. "What we're doing isn't a sport! It’s Art! And you can't compete in art!" : En semiotisk bildanalys om extremsportidrottare och deras användning av Instagram
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur extremsportsidrottare framställer och stärker sitt personliga varumärke på sociala medier. Vad är viktigast att tänka på när idrottaren vill att deras följare ska interagera med dem? Studien analyserar i vilken grad välproducerade bilderna spelar roll i hur mycket uppmärksamhet bilderna får, genom till exempel gillamarkeringar och kommentarer. LÄS MER
17. Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför : En kvalitativ studie av kommunala, kommersiella och ideella aktörers sätt att kommunicera via en idrottsarena.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : På grund av att dagens samhälle kantas av ett informationsöverflöd måste organisationer hitta andra vägar för att träffa rätt med sin kommunikation. Tidigare kommunicerades varumärkens budskap ut via traditionella medier men nya trender har medfört nya kommunikationsmetoder som sponsring via idrottsarenor med olika kommunikativa målsättningar. LÄS MER
18. Implementering av hållbarhet i en produktutvecklingsprocess via säljpunkter
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi; Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Denna studie tar upp ämnet hållbarhet relaterat till redan etablerade sportklädesföretag och hur ett hållbarhetsarbete kan implementeras via säljpunkter. Säljpunkter är verkliga eller upplevda aspekter hos en produkt som resulterar i att konsumenten väljer den produkten framför andra konkurrerande varumärken. LÄS MER
19. Varumärken i idrottsgymnasiers marknadsföring - Vilka passar din idrott bäst?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The upper secondary school 2011 (Gy 2011) was a reform which created large changes in the Swedish educational system. One of the major changes was the requirement of certification for sport schools. Schools in Sweden have historically used sports in their marketing, this opportunity was impaired by the reform. LÄS MER
20. Varumärken : en studie om idrottsföreningar under starka klubbvarumärken
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to study how important brand belonging can be for sport clubs. Method: The method for the empirical research is based on qualitative interviews. The data then gets compared and connected with relevant brand and marketing theories. LÄS MER