Sökning: "storytimes"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet storytimes.

  1. 1. ”När [barn] möter en dragartist möter de en sagofigur” : Sagostunder med dragartister på folkbibliotek.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Rebecka Landgren; Jennifer Nykänen; [2023]
    Nyckelord :Drag; storytime; dragqueens; public libraries; reading promotion; children; democracy; diversity; inclusion; visibility; hypervisibility; art form; agonistic pluralism; arm’s length distance; politics.; Drag; sagostunder; dragartister; folkbibliotek; läsfrämjande; barn; demokrati; mångfald; inkludering; synlighet; hypersynlighet; konstform; agonistisk pluralism; armlängds avstånd; politik.;

    Sammanfattning : This study aims to acquire knowledge about the concept of drag storytimes in public libraries. It addresses research questions regarding their relation to the libraries' mission, as well as associated experiences with and perceptions of these events. LÄS MER

  2. 2. Dialogisk högläsning i praktiken : En studie om hur bibliotekarier talar med barn medan de läser högt för dem under sagostunder på folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudier

    Författare :Linnea Westling; [2022]
    Nyckelord :public library; dialogic reading; storytimes; reading promotion; children; reading comprehension; folkbibliotek; dialogisk högläsning; sagostunder; läsfrämjande; barn; läsförståelse;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur bibliotekarier talar med yngre barn under sagostunder på folkbibliotek idag, vilket är viktigt att undersöka eftersom föräldrar inte läser högt för sina barn lika ofta som de brukade, något som gör dialogisk högläsning på folkbibliotek viktigare än någonsin. Forskning visar att dialog under högläsning är mer främjande när det kommer till barns läsförståelse. LÄS MER

  3. 3. Barnbibliotekariers uppfattningar kring bild och text i bilderboken

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sofia Änghede; [2021]
    Nyckelord :barnbibliotekarier; visuell litteracitet; bilderböcker; visuella kulturer; barnbibliotekariers perspektiv; folkbibliotek; visuell perception; visuell-spatial;

    Sammanfattning : This thesis investigates children’s librarians’ perspective of picture books in children’s storytimes as well as how they perceive and use the content of picture books in their professional work. New research by Arizpe & Styles (2016) shows how children respond to picture books at a very early age. LÄS MER

  4. 4. Storytime at Irish Libraries : How public libraries can boostearly literacy through reading promotion events

    Master-uppsats,

    Författare :Mariana O'Driscoll; [2019]
    Nyckelord :library and information science; reading promotion; early literacy; storytime; children’s library; sociocultural perspective; digital technologies; multimodal learning;

    Sammanfattning : The purpose of this Master’s thesis is to explore how libraries’ storytime for babies and toddlers can be construedas a reading promotion event which boosts early literacy, by ways of a multiple-case study of storytime at four public libraries in western Ireland. The study will also explore how the different libraries design these events and include different elements of traditional reading and storytelling, multimodal reading and technology, participation, and accessibility and inclusion through a sociocultural lens. LÄS MER

  5. 5. Olika barn leka bäst? : En analys av bibliotekspersonalens tankar om hbtq-arbete på ett barnbibliotek

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Åsa Abrahamson; [2015]
    Nyckelord :LGBTQ; Children’s libraries; Libraries and sexual minorities; Queer theory; Heterosexism; Public libraries; Hbtq; barnbibliotek; hbt-certifiering; queerteori; normkritik; heteronormativitet; folkbibliotek;

    Sammanfattning : This study examines the experiences of public library staff who works in an LGBTQ-profiled children’s library. The aim of the study is further to find out whether the library as an institution can challenge heteronormativity or if traditional gender identities are reproduced. LÄS MER