Sökning: "strategisk affärsutveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden strategisk affärsutveckling.
1. Utvecklingen av Omnichannel inom detaljhandeln : En kvalitativ fallstudie av hur två större aktörer inom svensk detaljhandel ser på sina utvecklingsresor mot ett fullt utvecklat ekosystem för Omnihandel
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Detaljhandeln har under de senaste åren genomgått en genomgripande förändring och shopping har idag fått en helt annan innebörd än tidigare. Kundresan är inte längre en linjär process, utan är snarare ett ekosystem av olika försäljningsställen och kontaktvägar genom vilka kunden rör sig fritt mellan olika kanaler. LÄS MER
2. Förbättring genom utveckling, implementering & integrering av systematiskt strategiarbete : Ett förbättringsprojekt inom den innovationsstödjande organisationenUU Innovation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Denna uppsats presenterar ett kandidatexamensarbete i samarbete Uppsala universitets (UU) innovationsstödjande enhet UU Innovation (UUI), där syftet varit att i ett förbättringsprojekt ta fram ett implementeringsförslag för förbättring av deras strategiarbete. Vid implementering ska förbättringsförslaget hjälpa UUI integrera ett processbaserat systematiskt arbetssätt. LÄS MER
3. Behovet av formell ekonomistyrning hos mikroföretag i tillväxt : En flerfallsstudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Mikro- och småföretag har fått en allt större betydelse för sysselsättningen och den ekonomiska tillväxten i Sverige. 22.6 % av Sveriges företag klassificeras som mikroföretag och denna storleksklass har svårt att växa vidare. LÄS MER
4. Managing service innovation in SMEs – identified barriers and a two-node innovation process
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : The service sector is steadily increasing in the worldwide economy, but still, innovation research mainly focuses on tangible products and systems. The purpose with this thesis is to contribute to the blurry boundary between research on product development and service development, by identifying barriers to manage a service innovation process and specifically how a service innovation process shall be adapted to Small and Medium Enterprises (SMEs) providing Knowledge Intensive Business Services (KIBS). LÄS MER
5. Integration av de anställda i den strategiska utvecklingsprocessen : En fallstudie om kopplingen mellan Affärsutveckling, Change Management och det Balanserade styrkortet på ett svenskt IT-bolag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Strategisk affärsutveckling har länge varit ett fenomen åtskilliga företag velat bemästra. Då ett kontinuerligt förändrande marknadslandskap präglar dagens affärsutveckling är det svårt att bedriva effektiv strategisk affärsutveckling. LÄS MER