Sökning: "supporterskap"
Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade ordet supporterskap.
11. "Vi är överallt" : En diskursanalys av relationen mellan AIK och dess supportrar på sociala medier
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Title: “We are everywhere” – an analysis of the discourse surrounding AIK football club on social media The purpose of this study is to discern what the discourse surrounding Swedish football club Allmänna Idrottsklubben (AIK) and its fans look like on the social media platforms Facebook, Twitter, and Instagram. This is done by examining every post by AIK on these platforms and the fan response to each post. LÄS MER
12. Den gode supportern : En kvalitativ studie om hur supportrar till IFK Göteborg ser på sin kommunikativa roll.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Supportrar är en stor del av en fotbollsklubb, men de är lite av en gråzon. Även fast det inte finns en ekonomisk vinning i engagemanget finns det fortfarande motivation att vara där för klubben. LÄS MER
13. Kvällspressen och det kvinnliga supporterskapet : En kvalitativstudie om kvinnliga fotbollssupportrars representation i Aftonbladet och Expressen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Sedan 2013 har fler och fler kvinnliga supporterföreningar bildats i Sverige. Dessa stöttar fotbollslag runtom i landet. I denna uppsats kommer fokus att ligga på de tre Stockholmslagen AIK, Djurgården, Hammarby och dess kvinnliga supportrar. LÄS MER
14. Supporterkultur som subkultur: Om att göra karriär som satellitsupporter
Master-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Europeiska fotbollsklubbar har i allt högre grad kommit att anpassa sig efter den globala tevemarknaden och de potentiella nya supportrar den för med sig snarare än sina lokala supportrar. Mot den bakgrunden har ett visst samhällsvetenskapligt intresse börjat hysas för så kallade satelitsupportrar; det vill säga supportrar på distans som huvudsakligen konsumerar sitt lag via teve och andra medier. LÄS MER
15. Den trettonde spelaren : En studie om kvinnligt supporterskap och dess avsaknad på de Allsvenska läktarna
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : .... LÄS MER