Sökning: "swedish mobile phone industry"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden swedish mobile phone industry.

  1. 1. Människa-dator interaktion under färd : en mixad studie hur designval påverkar förares interaktionstid

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Björn Jalmskog; Johannes Tholsgård; [2022]
    Nyckelord :Infotainment system; User interface; HMI; HCI; Interaction design; nderhållningssystem; Användargränssnitt; HMI; HCI; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Vi har undersökt hur grafisk formgivning och design kan påverka den interaktionstid som krävs av förare, när de framför en bil utrustad med ett underhållningssystem samtidigt som de ska justera ett antal funktioner. Denna teknik är något som vuxit fram inom fordonsbranschen som en del av den pågående globala digitalisering vi ser. LÄS MER

  2. 2. Motion asymmetry in Swedish riding school horses : association to management factors

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Michelle Jobusch; [2022]
    Nyckelord :orthopaedic Health; lameness; movement symmetry; riding school horses; mobile phone application; management factors; horse factors;

    Sammanfattning : Orthopedic disorders and injuries have a huge impact on horses, globally as well as in Sweden, and is a common reason for euthanasia in equine veterinary practice. Lameness is the most common sign of orthopedic pain and does not only come with welfare issues but also huge economic consequences. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på bankmedarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Smedman; Johanna Fischer; [2021]
    Nyckelord :Organisational change; digitalization och well-being; Organisationsförändring; digitalisering och välbefinnande;

    Sammanfattning : Digitaliseringen ökar och tar allt större plats i vårt samhälle, vilket ställer krav på att bankbranschen måste anpassa sig till utvecklingen och erbjuda sina kunder nya digitala tjänster. Bankbranschen har utvecklats i takt med digitaliseringen för att kunna effektivisera arbetssätt och erbjuda kunderna en ökad flexibilitet då kunderna inte behöver besöka ett bankkontor, utan kan sköta sina ärenden hemifrån via exempelvis sin mobiltelefon. LÄS MER

  4. 4. "Technology Changes, Humans Don't?": A cultural analysis on how young adult women’s ordinary phone call habits led to the refusal of a new smartphone personal security application.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Yannika Ehde; [2019]
    Nyckelord :women; personal security; habits; culture; mobile apps; telecommunications; innovation; science park; Sweden; MACA; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Since at least 2011, designers and developers around the world have been creating innovative mobile applications for women’s use to increase their sense of security while alone in public space; however, there is little known about women’s everyday use of personal security applications nor how the personal security application phenomenon is making an impact in society. A small Swedish start-up company designed their own personal security application called SecurityApp and as their intern, I conducted an ethnographic research study focusing on young adult women’s interaction with their new application. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering av tillbudrapportering på byggarbetsplats : hur arbetsmiljöarbete kan förbättras

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Edwina Carballo Molina; Alexander Nolin; [2018]
    Nyckelord :app; applikation; arbetsledare; arbetsmiljöarbete; byggarbetsplats; byggproduktion; byggteknik; digitalisering; ID06; KMA; kvalitets-; miljö-; och arbetsmiljöarbete; mobiltelefon; tillbudsrapport; underentreprenör;

    Sammanfattning : Rapportering av tillbud är generellt bristfällig. Flera olyckor skulle kunna ha förhindrats om tillbudsrapporterna hade kommit in. Mycket av arbetet med att förhindra olyckor ligger idag på arbetsplatsledningen och därmed krävs det en kontinuerlig och integrerad kommunikation mellan yrkesarbetare, underentreprenör och arbetsplatsledning. LÄS MER