Sökning: "tålamod ledarskap"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden tålamod ledarskap.
1. Kontorsarbete efter Covid-19 : En kvalitativ studie gällande hur anställda och ledares erfarenheter av att arbeta hemifrån har varit under Covid-19 och hur det kan påverka kontorsarbetet efter pandemin.
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sedan drygt två år tillbaka har Covid-19 pandemin förändrat många aspekter av våra liv. Även om det inte är klart vilka förändringar som kommer fortsätta gälla efter pandemin, är det med stor säkerhet att nya rutiner kommer att uppstå. LÄS MER
2. Lärarens definition av ett framgångsrikt ledarskap i klassrummet. En intervjustudie med fem lärare om vad de anser är ett framgångsrikt ledarskap
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka vad fem lärare på grundskolan 6–9 anser är ett framgångsrikt ledarskap i klassrummet. Studien är baserad på fem lärares åsikter, tankar, uppfattningar, erfarenheter och insikter angående vad de anser är ett framgångsrikt ledarskap i klassrummet. LÄS MER
3. Lustfyllt lärande i matematik på lågstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Brekalo, Dragana (2016), Lustfyllt lärande matematik på lågstadiet. Speciallärarprogrammet,Matematikutveckling, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER
4. Medarbetarskap som redskap för verksamhetsutmaningar - En kvalitativ studie ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna studie har genomförts på uppdrag av projektenheten i Helsingborg stad. I januari 2013 anordnades Medarbetardagarna av staden varpå visionen och en ny medarbetar- och ledarpolicy med fokus på medarbetarskap presenterades. LÄS MER
5. Varumärkesstrategi : En studie i att bygga framgångsrika varumärken
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Att bygga framgångsrika varumärken är ingen enkel uppgift. Förutom tålamod och uthållighet kräver det ett enormt engagemang och erfarenhet, breda kunskaper och en stor portion mod och kreativitet. Precis som Aaker (2010) förutser, så är de klassiska kommunikationskanalerna idag inte ensamma om konsumenternas uppmärksamhet. LÄS MER