Sökning: "telephone advisory service"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden telephone advisory service.
1. Distriktssköterskans upplevelse av telefonrådgivning : systematisk litteraturöversikt
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Telefonrådgivning inom primärvård och vid sjukvårdsrådgivningen är en vanlig arbetsuppgift för distriktssköterskor. Distriktssköterskor ska genom icke-visuell kommunikation göra patientssäkra bedömningar och hänvisa uppringaren till rätt vårdnivå, ibland via information i andra hand. LÄS MER
2. Första linjens vård via 1177 Vårdguiden på telefon : En studie av "sepsis-larm"-inringares kontakt med 1177 Vårdguiden på telefon- med speciellt fokus på samhällsförvärvad sepsis
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för medicin och hälsaSammanfattning : Introduktion: Sepsis är ett livshotande tillstånd som kräver snabb behandling. Otydliga symtom, varierad sjukvårdstillgång och olika hälsolitteracitet hos inringare försvårar tidig behandling. LÄS MER
3. Veterinära rådgivningssamtal : faktorer som påverkar genomförandet av diskuterade råd
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Att förebygga sjukdom snarare än att bota blir allt viktigare då det är fördelaktigt både för djuren och deras skötare. Bristande kommunikation har lyfts fram av flera forskare som ett hinder för veterinärer i deras arbete med djurhälsoprogram. LÄS MER
4. Skapande av varaktiga relationer mellan en inköpsorganisation och leverantörer
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Den svenska skogsindustrin utgör en viktig hörnsten för landets välfärd. För att industrierna ska vara verksamma krävs tillräckliga volymer av skoglig råvara, vilket kan innebär att skogsbolagen hamnar i en beroendeställning gentemot de privata skogsägarna. LÄS MER
5. Distriktssköterskors erfarenheter av telefonrådgivning på en hälsocentral
Magister-uppsats, Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning är en stor del av distriktssköterskans arbete på en hälsocentral. Arbetet innebär att bedöma, hänvisa, ge råd och stöd, samt utföra omvårdnad. Distriktssköterskan måste anpassa sitt arbete och sina beslut efter ekonomiska, tekniska, organisatoriska och vetenskapliga aspekter. LÄS MER