Sökning: "television och form"

Visar resultat 11 - 15 av 107 uppsatser innehållade orden television och form.

  1. 11. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :William Lilja; Julia Jönsson; [2021]
    Nyckelord :transmedia storytelling; marketing strategy; generation z; engagement; media technology; transmedialt berättande; marknadsföringsstrategi; generation z; engagemang; medieteknik;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER

  2. 12. Female representations on Greek media and Greek women’s (un)employment before and after the Covid-19 pandemic : Examining whether and how media gender stereotypes can affect Greek women’s development in light of a crisis.

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :AFRODITI KARANTONAKI; [2021]
    Nyckelord :gender stereotypes; female entrepreneurship; gender discrimination; women; feminism; mass media; communication; development; Greece;

    Sammanfattning : Women around the world face various kinds of discrimination, which vary from country to country and from culture to culture. Socio-economic crises and global emergencies can accentuate such gender inequalities being particularly detrimental to women. LÄS MER

  3. 13. Persistence of Preference- Based Customer Segments : An investigation of cluster evolution

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sara Almström; [2021]
    Nyckelord :Cluster evolution; Cluster persistence; Customer segmentation; Streaming services; Video-on-demand; Television; Kluster-evolution; Kluster-beständighet; Kundsegmentering; Strömningstjänster; Video-på-begäran; Television;

    Sammanfattning : Clustering is a technology within unsupervised learning with a wide range of applications. Several of these applications use data that change over time, which makes clusters’ persistence of interest. One among these employments of clustering time-variant data is preference based customer segmentation. LÄS MER

  4. 14. En manlig övertygelse? : En retorisk undersökning av tankeriktningar, ideal och maskuliniteter i den svenska mansgruppen The Raw Man

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Tor Hedling; [2021]
    Nyckelord :Rhetoric; Topoi; virtues; masculinities; Social Movements; Aristotle; Edwin Black; Retorik; topiker; dygder; maskuliniteter; argumentationsanalys; Aristoteles; Edwin Black; The Raw Man; Sociala rörelser; mansgrupp;

    Sammanfattning : This master thesis explores ideas, values, virtues, and masculinities within The Raw Man, a Swedish men’s group active since 2012, in the context of Swedish gender equality politics. The material used for this study is the The Raw Man’s website (with an array of persuasive texts and pictures), YouTube-videos, a podcast, and the group’s participation in a Swedish television program. LÄS MER

  5. 15. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Even Romodan; Oscar Sundström; [2021]
    Nyckelord :In-stream video ads; TV-commercials; Entertainment Value; Information Value; Creativity; Brand Image; Celebrity Endorsement; effective TV-commercials; potential factors; Consumer Perspective; Internet; Television; In-stream video ads; TV-reklam; Entertainment Value; Information Value; Kreativitet; Brand Image; Celebrity Endorsement; effektiv TV-reklam; potentiella faktorer; konsumentperspektiv; Internet; TV.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER