Sökning: "thesis internet marketing strategies"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden thesis internet marketing strategies.

  1. 1. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Nord Lobos; Edvin Wincent; Samuel Martinez; [2023]
    Nyckelord :Luxury fashion; e-luxury; brand identity; cultural branding; brand management; Lyxmode; e-luxury; varumärkesidentitet; cultural branding; brand management;

    Sammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER

  2. 2. Contributions of Cooperatives in Agricultural Marketin : a Case study of the Cashew nut product in the Mtwara Region

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Grace Cholobi; [2023]
    Nyckelord :Agricultural; Cooperative; contribution; Famers; Market; Members; Tanzania;

    Sammanfattning : Tanzania's Government Cooperative Act 2008 presents a promising step in the right direction toward agricultural growth in Tanzania by promoting the development of a cooperative sector. Agriculture in Tanzania plays a significant role in the economy, particularly cash crops. LÄS MER

  3. 3. Development of a data-driven marketing strategy for an online pharmacy

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Gelaye Worku Holmér; Ishara H. Gamage; [2022]
    Nyckelord :Online pharmacies; data-driven marketing strategies; market basket analysis; exploratory analysis; Apriori algorithm;

    Sammanfattning : The term electronic commerce (e-commerce) refers to a business model that allows companies and individuals to buy and sell goods and services over the internet. The focus of this thesis is on online pharmacies, a segment of the ecommerce market. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  5. 5. Digital transformation för en mer effektiv och tillgänglig detaljhandel : En kvalitativ studie för att analysera konsumenters kundresor och dess påverkan inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jonathan Jonasson; Hanna Lundvall; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; digital marketing; digital retailing; digitization; e-commerce; customer journey; work system; Digital transformation; digital marknadsföring; digital detaljhandel; digitalisering; e-handel; kundresan; arbetssystem;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har blivit en av de viktigaste pågående omvandlingarna som sker i nutida samhället och denna utveckling är viktig inom specifikt detaljhandeln samt modebranschen. Då modebranschen befinner sig på en global marknad har de utvecklat olika försäljnings-strategier på olika plattformar, för att bemöta konsumenters efterfrågan till digitala lösningar. LÄS MER