Sökning: "tillväxt SME"
Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade orden tillväxt SME.
11. Förväntningarna på revisorns betydelse vid kreditbedömningen under krissituationer, sett ur SME-företagens, bankernas och revisorernas perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Små och medelstora företag har en betydelsefull funktion i samhället och bidrar till ett lands ekonomiska tillväxt. Under en kris finns det risk att SME-företagens betydelsefulla roll kan minimeras med tanke på att tillgången till kredit kan stramas åt under kriser, vilket gör att vissa företag står utan någon finansiering. LÄS MER
12. Styrning för att hantera hållbarhetsarbete i SMF : En intervjustudie av MCS i små & medelstora företag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Title: Management control to support sustainability practices in SMEs - An interview study of MCS in small and medium-sized enterprises Authors: Isac Arvidsson & Oscar Dahl Supervisor: Josefine Rasmussen Background: Most companies today employ some sort of sustainability strategy, and those who do not are facing increasing demands to shift focus towards sustainability in wake of the evolution of society. MCS is a key contributor to a company's ability to work towards sustainability, and large parts of current research within the field is solely focused on large companies. LÄS MER
13. Ekologisk hållbarhetssyrning [!] inom små och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Debatten om miljöns överlevnad är idag spridd i samhället. Redan 1987 fick FN ett stort genomslag med Brundtlandrapporten där en hållbar utveckling definieras (Frostenson & Helin, 2018). LÄS MER
14. Internationalization of Small and Medium-Sized Enterprises towards an Emerging Market : A study of Swedish Tech Companies in India
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The changes in consumer patterns, digitalization, and the augmented diplomatic relation between Sweden and India has opened new opportunities for Swedish small- and medium-sized enterprises (SMEs) to enter the Indian market, which is characterized as an emerging market. Although SMEs often have scarce resources, they are succeeding in entering foreign markets and competing with Multinational corporations (MNCs). LÄS MER
15. Strategic management: Which factors affect the growth journey of software startups?
Master-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to research the environment in which the IT-artifact exist, rather than the IT-artifact itself. Researching how founders of software startups manage their growth strategies, by researching essential internal and external factors and how they are represented in the founder’s growth strategy. LÄS MER