Sökning: "top-down perspective"

Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade orden top-down perspective.

  1. 1. Föreligger skillnader i Försvarsmaktens arbete med jämställdhet före och efter den könsneutrala värnplikten?: En kvalitativ textanalys av Försvarsmaktens officiella dokument om jämställdhetsarbete

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Hanna Ohlsén Salahshour; [2024]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; gender equality; top-down implementation; qualitative textual analysis;

    Sammanfattning : This study investigates whether there are differences in the Swedish Armed Forces' gender equality work before and after the introduction of gender-neutral conscription. Previous research indicates that military organizations often encounter resistance in gender equality work, due to deeply entrenched norms. LÄS MER

  2. 2. Designing User Interfaces for Increased Depth Perception in Remote Crane Operation

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Johan Harju; [2024]
    Nyckelord :Depth perception; teleoperations; view perspective; graphical user interface; remote operation;

    Sammanfattning : This study investigates different design choices for graphical user interfaces meant to improve depth perception in remote crane operation through measuring efficiency and user experience. To achieve this, three different graphical user interface designs were created and implemented into a cargo port simulator within the game engine Unity. LÄS MER

  3. 3. DIGISKUA : "Vi får lära eleverna att det är OK att misslyckas." En studie om ämneslärares upplevelser av utvecklingsarbete på vetenskaplig grund i särskild undervisningsgrupp.

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Zahra Motavalli; [2023]
    Nyckelord :school development project; agency; teachers experiences; language development; digitization; social constructivism; inclusion; special education; skolutvecklingsprojekt; agency; lärares upplevelser; språkutveckling; digitalisering; socialkonstruktivism; inkludering; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Lärares villkor att ingå i skolutvecklingsprojekt är starkt kopplat till samhälls- och policyförändringar på makro- meso- och mikronivå. På mikronivå har ämneslärare i en särskild undervisningsgrupp ingått i ett forskningsutvecklingsarbete inom Språkutvecklande digitaliseringsarbete då det finns ett utvecklingsbehov inom dessa områden. LÄS MER

  4. 4. Potentials and limitations of corporate intrapreneurship in a sustainability context – a conceptual model

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Alina Linden; Benjamin Randriamanampisoa; [2023]
    Nyckelord :corporate entrepreneurship; intrapreneurship; corporate intrapreneurship; sustaina-bility; sustainable development; conceptual model;

    Sammanfattning : Entrepreneurship in organizations is defined from different perspectives and subjects, leading to a fragmented body of knowledge when it comes to defining its key characteristics. Moreover, a holistic connection [sa1] between entrepreneurship within organizations and sustainability is yet to be made. LÄS MER

  5. 5. Strategic Spatial Planning in an Evolving Governance Structure : Decolonizing Planning in Namibia

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Tove Söder; [2023]
    Nyckelord :Namibia; Strategic Spatial Planning SSP ; planning process; decentralization; policy implementation; post-colonial; urban sprawl; spatial planning; strategy implementation; strategy-making;

    Sammanfattning : This research explores the challenges the Namibian government faces in the planning process when implementing policies for strategic spatial planning (SSP). The study considers the entire Namibian planning process which primarily is governed top-down but has since independence adopted policies to decentralize power. LÄS MER