Sökning: "traditional marketing"

Visar resultat 26 - 30 av 727 uppsatser innehållade orden traditional marketing.

  1. 26. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  2. 27. Examining the adoption of blockchain technology in the diamond industry : Benefits and challenges of embracing disruptive innovation in conservative sectors

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Carl Cardone; Anna Zavjalova; [2023]
    Nyckelord :Conservative sector; diamond industry; disruptive innovation; blockchain technology; technology acceptance;

    Sammanfattning : Industries with conservative mindsets are known for being reluctant toward adoption of new technologies and resistant to change. The diamond business is one of those examples that encounter challenges in implementing disruptive innovations like blockchain technology despite its potential benefits. LÄS MER

  3. 28. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Villebeck; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Political marketing; Personal branding; Personalization; Social semiotics; Social media; Mediatized politics; Instagram; Politisk kommunikation; Politisk marknadsföring; Personligt varumärke; Personalisering; Socialsemiotik; Sociala medier; Medialiserad politik; Instagram;

    Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER

  4. 29. Hur har marknadsföringsstrategier förändrats inom svenska apotek på grund av digitaliseringen? : En kvalitativ studie avgränsad till apotek i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonna Sundell; Hanna Rune; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; marketing mix; traditional marketing; digital marketing;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa kunskap om hur digitalisering har påverkat marknadsföringsstrategier inom svenska apotek som verkar inom både e-handel och fysisk verksamhet. Två forskningsfrågor har undersökts, vilka är hur marknadsföringsstrategier påverkats av digitaliseringen i svenska apotek samt hur denna utveckling hjälpt apoteken i Sverige att konkurrera med varandra. LÄS MER

  5. 30. Färgassociationer : Uppfattningar om och associationer till färgen rosa i ett såväl traditionellt som ett modernt, icke-traditionellt marknadsföringssammanhang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Ludvig Lenas Jacobsson; [2023]
    Nyckelord :Color association; Marketing; Brand identification; Pink; Klarna; Traditional; Modern;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the perceptions of and associations with the color pink in both a traditional and a modern non-traditional marketing context. That is, what traditional associations do people have with the color pink in contrast to what modern new associations have developed with the color pink as we see it today. LÄS MER