Sökning: "uppsats om kommunikation volvo"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden uppsats om kommunikation volvo.
1. Coronapandemins påverkan på Volvo Cars inköpsavdelning på huvudkontoret i Göteborg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur en inköpsavdelning på ett globalt företag som Volvo Cars blivit påverkade av coronapandemin och hur de har hanterat krisen. Coronapandemin som anses vara den allvarligaste krisen som den globala befolkningen genomskådat sedan andra världskriget, har skapat enorma problem för företag. LÄS MER
2. "Goodness is the only investment that never fails" : En studie om hur Volvo Cars kommunicerar CSR på sin webbplats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Idag implementerar allt fler företag CSR-strategier i sina verksamheter. Trots att många konsumenter tycker att det är viktigt att företag engagerar sig i hållbarhetsfrågor är det ändå inte speciellt många som är medvetna om vilka som engagerar sig och hur de engagerar sig. LÄS MER
3. Snälla gilla oss : En kvantitativ studie om samband mellan företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten, och hur detta påverkar spridning och engagemang på Facebook (i form av gillamarkeringar, delningar och kommentarer). Den ska också undersöka om det finns skillnader i publiceringshastighet hos olika företag, och om detta har någon betydelse för allmänhetens förtroende. LÄS MER
4. Hur ett företag arbetar med sin uppförandekod : en fallstudie av Volvokoncernen
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Medvetenheten om hållbarhet för företag och hållbarhetsarbete har under senaste decenniet blivit en självklar ”aspekt” att ta ställning till. Termen hållbarhetsarbete kan bestå av flera olika företeelser och som exempel kan nämnas gröna strategier, tillhandahållande av hållbarhetsredovisning samt upprättandet av efterlevnadsprinciper. LÄS MER
5. Hur ett varumärke uppfattas efter ett utländskt uppköp
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Ett företag som varit svenskt under en längre tid och profilerat sig som svenskt kan komma att möta motstånd när företaget inte längre ägs av svenskar. Denna studie ämnar analysera hur företag uppfattas av sin givna svenska målgrupp efter ett utländskt uppköp. LÄS MER