Sökning: "landningssida"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet landningssida.

  1. 1. Ett användbart intranät : Analys och ombyggnad av ett intranät i SharePoint och SPFx

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Lina Petersson; [2023]
    Nyckelord :SharePoint; SharePoint Framework SPFx ; intranät; användbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this project has been to create a structured intranet with high usability for BorgWarner Landskronas department Validation and its sub departments. The company uses SharePoint and based on analyses made SharePoint pages have been created and extra functionality has been developed using SharePoint Framework. LÄS MER

  2. 2. No question about it

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ella Hahn; Lucas Kronemyr; [2023]
    Nyckelord :förklimakteriet; klimakteriet; menopaus; postmenopaus; kampanj; broschyr; utomhusaffischering; hemsida;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur en kommunikationskampanj effektivt kan fÃ¥nga mÃ¥lgruppens uppmärksamhet och informera om klimakteriet och dess symptom, utan att skrämma publiken, samt genom sitt innehÃ¥ll skapa nya associationer till ämnet och uppmuntra öppna samtal om klimakteriet. Studien lyckades uppnÃ¥ sitt syfte genom att utveckla en kommunikationskampanj vid namn "Inget snack om saken". LÄS MER

  3. 3. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Alice Eriksson; [2023]
    Nyckelord :CDA; Zalando; LGBTQIA ; hegemony; ideology; marketing; neoliberalism; pink washing; woke capitalism; Kritisk diskursanalys; Zalando; HBTQIA ; hegemoni; ideologi; nyliberalism; woke capitalism; pinkwashing;

    Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER

  4. 4. Att utforma en kampanj i syfte att attrahera hållbara aktörer

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Mia Bergvall; Louise Björklund; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbar kommunikation har blivit ett allt mer vanligt begrepp. Företag tycks dock ha svårt att berätta om sitt hållbarhetsarbete på ett trovärdigt sätt. Alltför många lyfter fram enskilda hållbara handlingar samtidigt som deras övriga arbete lämnar en del att önska. LÄS MER

  5. 5. "Goodness is the only investment that never fails" : En studie om hur Volvo Cars kommunicerar CSR på sin webbplats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Manne Hultén; Lukas Rommel Benedikt; [2018]
    Nyckelord :CSR; Volvo Cars; landing page; sustainability report; content analysis; communication; CSR; Volvo Cars; landningssida; hållbarhetsrapport; innehållsanalys; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag implementerar allt fler företag CSR-strategier i sina verksamheter. Trots att många konsumenter tycker att det är viktigt att företag engagerar sig i hållbarhetsfrågor är det ändå inte speciellt många som är medvetna om vilka som engagerar sig och hur de engagerar sig. LÄS MER