Sökning: "uppsats om pop"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden uppsats om pop.

  1. 1. De kom, de klickade, de övergav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Kim Thurow; [2022]
    Nyckelord :webbstatistik; e-handel; övergivna kundkorgar; logistisk regression; B2C; köpresa; digital analys; retail; statistik.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER

  2. 2. How Short-term Leasing Can Mitigate Vacancies in Retail Stores : Implementing Short-term Leasing in the Retail Industry

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Jesper Öhman; Knut Benson; [2021]
    Nyckelord :Pop-up Store; Short-term Leasing; Property Owners; Commercial Real Estate; Retail; Pop-up butik; Korttidsuthyrning; Fastighetsägare; Kommersiella fastigheter; Detaljhandel;

    Sammanfattning : Retail is changing. E-commerce is increasing its percentage of total sales while physical storesare closing. This affects how real estate companies work with retail spaces to minimizevacancies, and short-term leasing, also called pop-up stores, is one way to do so. Pop-ups haveexisted in different forms for a very long time. LÄS MER

  3. 3. Vem är det som sjunger? - Utforskande av identitet i röst och popmusik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Anton Balaz Leuba; [2020-06-10]
    Nyckelord :musikproduktion; identitetsmarkörer; vokalprocessering; populärmusik;

    Sammanfattning : I denna uppsats har författaren laborerat med olika identitetsmarkörer som finns inbäddade i hans egen musik. Författaren har skrivit och producerat en låt i vilken han själv är vokalisten. LÄS MER

  4. 4. Gränsöverskridande Grafisk Design En studie om grafisk design inom gerillamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Louise Persson; [2020]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; grafisk design; kreativ media; marknadsföring; pop-out effekt; reklam.;

    Sammanfattning : Under 1980-talet myntades uttrycket gerillamarknadsföring av marknadsföraren Jay Conrad Levinson. Denna term skapades för att beskriva en okonventionell marknadsföringsmetod som framförallt skulle ha som syfte att användas av mindre företag som genom kreativitet skulle kunna konkurrera med företag med stora ekonomiska muskler. LÄS MER

  5. 5. Attityder till pop-up-butiker: En kvantitativ studie om kunders känslor, kunskap och intentioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anne Dollevoet; Malin Wedin Olsson; [2020]
    Nyckelord :pop-up; attityder; lokalisering; avstånd; hedonistisk shopping; demografi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Detaljhandeln utvecklas ständigt och i snabb takt på grund av en ökad digitalisering. I samband med det har kunden fått en allt mer avgörande roll. Fysiska butikslokaler behöver därför användas mer effektivt och ett sätt att göra det är med hjälp av pop-up-butiker. LÄS MER