Sökning: "vad är en community"

Visar resultat 16 - 20 av 886 uppsatser innehållade orden vad är en community.

  1. 16. Hållbarhet eller särintresse? : Hur svenska kommuner skapar samhällsvärde av Agenda 2030 och jämställdhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sandra Marschall; Sofia Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Public value; sustainability work; gender equality; Agenda 2030; cross-sector governance; Samhällsvärde; hållbarhetsarbete; jämställdhet; Agenda 2030; tvärsektoriell styrning;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate, through qualitative content analysis, how Agenda 2030's gender equality goals are expressed, as a public value in a selection of Swedish municipalities. The aim is to analyse what happens when the local government starts to govern towards global cross-sectoral gender equality policy goals. LÄS MER

  2. 17. Distansarbete – mellanchefers roll : En kvalitativ studie om hur mellanchefer bidrar med arbetstillfredsställelse vid distansarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hermella Andeberhan Kalab; Erna Gazic Talundzic; Isabella Elio; [2023]
    Nyckelord :Middle manager; employees; job satisfaction; work motivation; relationship; communication; Mellanchef; medarbetare; arbetstillfredsställelse; arbetsmotivation; relationer; kommunikation;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie om hur mellanchefer påverkar medarbetarnas arbetstillfredsställelse vid distansarbete har genomförts utifrån 12 semistrukturerade intervjuer. Frågeställningarna har utgått ifrån att besvara hur mellanchefer motiverar sina medarbetare vid distansarbete, och hur arbetsmotivationen påverkas av relationer och kommunikation. LÄS MER

  3. 18. Sociala möten i en rumslig miljö för studenter : En studie om hur en fysisk mötesplats kan främja en god social gemenskap på campus

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Molly Stinesen Ekholm; [2023]
    Nyckelord :Social context; physical meeting places; union hall; activities; communication; accessibility; spatiality.; Sociala sammanhang; fysiska mötesplatser; kårhus; aktiviteter; kommunikation; tillgänglighet; rumsligheter.;

    Sammanfattning : The study is thesis is the information design program with a spatial design focus. The study investigates which spatial elements can promote social community with other students at a university.The thesis has been using methods such as physical site analysis, semi-structured interviews, workshops and A/B Testing. LÄS MER

  4. 19. The grass is always tastier on the fruitful side : exploring the potentials, opportunities and challenges of urban food production: a case study of Uppsala

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Sanaz Kalantari; Rana Toprak; [2023]
    Nyckelord :Urbanization; grass lawns; urban agriculture; food production; Uppsala; Ultuna Permakultur; municipal sector; planning; establishing; management; ecosystems; human-nature connectedness; extinction of experience; top-down; bottom-up; landscape architecture;

    Sammanfattning : Urbanization has globally led to economic and infrastructural growth but has also resulted in environmental degradation, decreased access to fertile agricultural land, increased food demand, and fragmentation of essential ecosystems. These challenges are prevalent in Swedish cities, including Uppsala, where green spaces are predominantly covered by lawns. LÄS MER

  5. 20. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER