Sökning: "vad är target marketing"

Visar resultat 16 - 20 av 100 uppsatser innehållade orden vad är target marketing.

  1. 16. "Sharing is caring" : Kundengagemang som mål med content marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Lejla Mujezinović; Alva Laurén; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att den traditionella marknadsföringen börjat tappa sin effekt och digital marknadsföring som det trendiga marknadsföringskonceptet content marketing har vuxit sig starkare. Trots att content marketing inte längre är ett nytt fenomen saknas det en enhetlighet från forskares definition av konceptet. LÄS MER

  2. 17. “Vi låter Sverige vara i fred” : en studie om hur Försvarsmakten bygger sitt varumärke genom reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Bjurbäck; Sandra Kjetselberg; Tilda Berggren; [2021]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; Branding; Employer Branding; Commercial; Military; National Defense; Recruitment; Content Analysis; Brand Equity; Advertisement; Svenska Försvarsmakten; Varumärkesbyggande; Employer Branding; Reklamfilm; Militär; Rekrytering; Reklam; Filmanalys; Innehållsanalys; Kommunikationsstrategi; Varumärkeskapital;

    Sammanfattning : I denna studie presenteras forskning om varumärkesbyggande genom reklamfilm. Syftet är att undersöka hur Försvarsmakten genom sina reklamfilmer arbetar med varumärkesbyggande för att rekrytera medarbetare. Efter återinförandet av värnplikten år 2017 lanserade Försvarsmakten ett flertal reklamkampanjer. LÄS MER

  3. 18. Lättmonterad hylla

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Linnea Blomqvist; Jenny Sjöstrand; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta projekt var ett kandidatexamensarbete på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Syftet med projektet var att utforma en hylla som är enkel att montera, sätta upp och demontera, utan att på något sätt skada väggen i en nisch. Målet var att hyllan skulle kunna bära mindre tunga föremål i olika rumsmiljöer. LÄS MER

  4. 19. Nästa generations lantbrukare : hur ser de på marknadsföring och hur ska företag nå ut till dem?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fredrika Eke-Göransson; [2021]
    Nyckelord :nästa generations lantbrukare; digital marknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det många lantbruksföretag i Sverige som väntar med att genomföra generationsskifte för verksamheten och driften. Detta leder till att lantbrukarna i landet idag i genomsnitt är i den övre medelåldern. Att vänta med generationsskiften leder också till att nästa generations lantbrukare får vänta med att ta över. LÄS MER

  5. 20. Vad har SEM för påverkan på SMF:s digitala marknadsföring : En fallstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Jonsson Elin; Dahllöf Ella; [2021]
    Nyckelord :SME; SEM; SERP; innovations and search engines; Marknadsföring; Digital marknadsföring; SEO; SEM;

    Sammanfattning : Research questions: 1. In what ways do SMEs embrace sökmotormarknadsföring that digital development has made possible? 2. What are the obstacles for SMEs to adopt sökmotormarknadsföring? Purpose: The purpose of the study is to find out how small to medium-sized companies adopt sökmotormarknadsföring to their marketing strategy. LÄS MER