Sökning: "vad är target marketing"
Visar resultat 16 - 20 av 100 uppsatser innehållade orden vad är target marketing.
16. "Sharing is caring" : Kundengagemang som mål med content marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Digitaliseringen har gjort att den traditionella marknadsföringen börjat tappa sin effekt och digital marknadsföring som det trendiga marknadsföringskonceptet content marketing har vuxit sig starkare. Trots att content marketing inte längre är ett nytt fenomen saknas det en enhetlighet från forskares definition av konceptet. LÄS MER
17. “Vi låter Sverige vara i fred” : en studie om hur Försvarsmakten bygger sitt varumärke genom reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I denna studie presenteras forskning om varumärkesbyggande genom reklamfilm. Syftet är att undersöka hur Försvarsmakten genom sina reklamfilmer arbetar med varumärkesbyggande för att rekrytera medarbetare. Efter återinförandet av värnplikten år 2017 lanserade Försvarsmakten ett flertal reklamkampanjer. LÄS MER
18. Lättmonterad hylla
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta projekt var ett kandidatexamensarbete på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Syftet med projektet var att utforma en hylla som är enkel att montera, sätta upp och demontera, utan att på något sätt skada väggen i en nisch. Målet var att hyllan skulle kunna bära mindre tunga föremål i olika rumsmiljöer. LÄS MER
19. Nästa generations lantbrukare : hur ser de på marknadsföring och hur ska företag nå ut till dem?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Idag är det många lantbruksföretag i Sverige som väntar med att genomföra generationsskifte för verksamheten och driften. Detta leder till att lantbrukarna i landet idag i genomsnitt är i den övre medelåldern. Att vänta med generationsskiften leder också till att nästa generations lantbrukare får vänta med att ta över. LÄS MER
20. Vad har SEM för påverkan på SMF:s digitala marknadsföring : En fallstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Research questions: 1. In what ways do SMEs embrace sökmotormarknadsföring that digital development has made possible? 2. What are the obstacles for SMEs to adopt sökmotormarknadsföring? Purpose: The purpose of the study is to find out how small to medium-sized companies adopt sökmotormarknadsföring to their marketing strategy. LÄS MER