Sökning: "vad är target marketing"
Visar resultat 6 - 10 av 100 uppsatser innehållade orden vad är target marketing.
6. Om unga kvinnor fick bestämma : En kvalitativ studie om perceptioner av kvinnlig gestaltning i modebilder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modebilder har länge porträtterat kvinnor genom könsstereotyper och ouppnåeliga ideal men nu sätter konsumenter mer press än någonsin på modeföretag att utveckla mer mångsidighet inom modebilder. Tidigare forskning kring ämnet har främst studerats utifrån hur kvinnor porträtteras i modebilder, vilka könsstereotyper som används och hur det påverkar konsumenter. LÄS MER
7. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER
8. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER
9. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER
10. Sann vänskap är ljudet mellan människor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem/forskningsfråga: Hur försöker svenska podcasts skapa trovärdighet till sina lyssnare samtidigt som de marknadsför produkter och företag? och Hur tar unga lyssnare emot reklam i podcasts utifrån ett förtroendeperspektiv? Syfte: Studiens syfte är att utifrån kvalitativ metod skapa förståelse för hur annonsering i digitala kanaler påverkar podcasts trovärdighet. Den växande digitala kanalen podcast ska användas som verktyg för undersökningen. LÄS MER