Sökning: "vad fan"
Visar resultat 6 - 10 av 83 uppsatser innehållade orden vad fan.
6. Vem bryr sig om fansubs? : En explorativ studie över forskningsläget kring fanundertextning
Master-uppsats, Lunds universitet/ÖversättarutbildningenSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker fanundertextning (fansubs) och består av två delundersökningar: en litteraturstudie som undersöker den befintliga akademiska kunskapen om fanundertextning och en bibliometrisk studie som undersöker fanundertextningsforskningens publicerings-verksamhet. Litteraturstudiens granskning utgår från artiklar som ger en omfattande överblick över fanundertextningens historia, arbetsprocesser och kännetecken. LÄS MER
7. Usage of digital twin in order to predict temperature within a thermic test rig
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Many people suffer from diabetes and as a result of the disease, circulatory issues in feet are common. To find such issues at an early stage, Vistafeet were developing a product that measures the temperature in feet. LÄS MER
8. “Men vad fan ska vi göra? Vi vet ju inte, så därför följer vi folk för att förstå vad vi vill.”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialantropologiSammanfattning : This study intends to give a further understanding of the phenomenon of influencers, and how the structures of social media affect young women on a daily basis. With empirical data gathered by netnographic observations and in person interviews I hope to give an understanding of the experienced emotions of interactions with social media influencers on Instagram. LÄS MER
9. “Fan vad bra att ni sprang efter mig” : En kvalitativ studie om professionellas syn på risk- och skyddsfaktorer för ungdomskriminalitet i utsatta områden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att få ökad kunskap om hur professionella arbetar för att förebygga att unga i utsatta områden inte ska dras in kriminalitet. Den metodologiska utgångspunkten i studien är en kvalitativ ansats med ett hermeneutiskt synsätt där semistrukturerade intervjuer har genomförts med fem intervjupersoner. LÄS MER
10. Svordomar och annat fult : En kvalitativ studie om användande av fult språkbruk på lågstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka 1-3-lärares uppfattning om vilka svordomar och fult språk som elever i årskurs 1-3 använder, vilka aspekter av fult språk lärare anser är viktiga att hantera och skillnader mellan könen gällande svordomsanvändning ur lärares perspektiv. Metoden utgick från en kvalitativ forskningsmetod där sex lärare från årskurserna 1-3 intervjuades. LÄS MER