Sökning: "varumärke styrkor"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden varumärke styrkor.

  1. 1. Vägen till lojalitet : En kvantitativ studie om lojalitet på den svenska bilmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Kristoffer Ekdahl; Jesper Hedlund; [2023]
    Nyckelord :Kundlojalitet; varumärke; könsskillnader; svensk bilmarknad; konkurrensfördel; faktorer.;

    Sammanfattning : Background and purpose: In a highly competitive market such as the Swedish car market, it is of great importance for companies to gain a loyal customer base. Loyal customers have proven to entail several benefits. LÄS MER

  2. 2. Värdet av ett varumärke : En kvalitativ studie om Sundsvalls kommuns platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tahera Payande; Isabelle Poll; [2023]
    Nyckelord :Sundsvall; platsmarknadsföring; varumärkesbyggande; marknadskommunikation; image; profil; identitet;

    Sammanfattning : Det finns en splittrad image kring platsen och dess identitet. Med hjälp av fokusgruppen går det att se att en del upplever staden som naturnära med ett stabilt utbud av aktiviteter, medan andra inte känner till staden eller inte ser staden som sin framtida plats. LÄS MER

  3. 3. Idrottssponsring värdefull eller värdelös...?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Zacharias Berg; Alexander Thörnholm; [2020]
    Nyckelord :Exchange; Theory; Sponsring; värdesättning; Sport; Idrott;

    Sammanfattning : Den här studien kommer från en bakgrund där sponsring har förändrats över lång tid. Tidigare har det varit förknippat med välgörenhet och oegennytta medan det idag är kantat av ordet samarbete istället. Till och med till den grad där många inte ens vill kalla en sponsor för en sponsor utan snarare för en partner. LÄS MER

  4. 4. Grafisk identitet i en tid av förändring. Hur uttrycks stora fordonstillverkares eco-branding i förhållande till paradigmskiftet mot krav på hållbar utveckling?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ewe Wilhelm; [2018]
    Nyckelord :eco-branding; branding; grafisk identitet; corporate identity; grafisk design; graphic design; visuell kommunikation; visual communication; hållbar utveckling; sustainability; greenwashing; fordon; automotive; transport; electric; hybrid; ehv; bmw; toyota; tesla; volvo;

    Sammanfattning : I mitt arbete ämnar jag besvara frågan “Hur uttrycks stora fordonstillverkares eco-branding i förhållande till paradigmskiftet mot krav på hållbar utveckling?”. Syftet är att undersöka svårigheterna och balansgången med eco-branding inom fordonsindustrin. LÄS MER

  5. 5. Eldrimner Mathantverk : a collective brand for artisan produced food items

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Karin Haglund; [2017]
    Nyckelord :artisan food production; artisan food producers; branding; certification system; collective asset; collective brand; coordination mechanisms; small-scale food producers; social capital; quality label;

    Sammanfattning : Although mass production of undifferentiated commodities dominates the market for food products, a shift has turned consumers’ interests towards alternative food chains with a focus on quality attributes, origin and a stronger control and guarantee. But as the variety of food products expands, consumers require more information in their purchase situations. LÄS MER