Sökning: "ving marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden ving marknadsföring.

  1. 1. Mariebergsskogens marknadsföring genom sociala medier : Påverkar det besöksantalet på Mariebergsskogen?

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Sandra Hög; Emma Nyberg; [2017]
    Nyckelord :Marknadsföring; sociala media; Facebook; Instagram; Mariebergsskogen;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte var att ta reda på om den marknadsföring som Mariebergsskogen gör genom sociala media påverkar besöksantalet samt om någon skillnad kan ses vid kön och ålder på besökare på de sociala mediasajterna Facebook och Instagram.. LÄS MER

  2. 2. En Reko, Eko eller Schysst resa? : - En studie om hur Svenska researrangörer förhåller sig till turismens hållbarhetsfenomen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elin Bryntesson; Josefine Strömberg; [2014]
    Nyckelord :Sustainable tourism; Travel organizers; Communication; Homepage; Responsibility; Hållbar turism; Researrangörer; Kommunikation; Besökshemsida; Ansvar;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats har haft som syfte att undersöka hur två svenska researrangörer; Ving och Fritidsresor, kommunicerar och marknadsför sig genom text med fokusering mot hållbar turism. Researrangörernas tolkning och föreställning av deras hållbara arbete har granskats och ställts mot tidigare turismvetenskaplig begreppsapparat gällande hållbar turism, som uppfattas vara av komplex karaktär. LÄS MER

  3. 3. Kundens val av researrangör

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sandra Gestlöf; Maria Hendsel; [2014]
    Nyckelord :Travel agencies; customers; consumer behavior; buying process; gap model; customer satisfaction; Researrangör; kunder; konsumentbeteende; köpprocess; gapmodellen; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som kunden anser påverkar och avgör valet av researrangör samt jämföra detta med researrangörernas egen syn. En avgränsning har gjorts till två researrangörer, Ving och Fritidsresor samt till privatturism. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier för marknadsföring : En fallstudie om vilka strategier som finns för marknadsföring via Facebook hos svenska researrangörer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emelie Wiklund; Therese Hollstensson; [2012]
    Nyckelord :Social media; Marketing; Social marketing; Tour operators; Sociala medier; Marknadsföring; Social marknadsföring; Researrangörer;

    Sammanfattning : In this study, we have examined how Swedish tour operators are using social media as part of their marketing plan. Our purpose was to find out which strategies they use in the area of social marketing. The companies that were examined were Ving, Fritidsresor and Jambo tours, and the social network site that the research focused on was Facebook. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Christofer Carlström; Amanias Abraha; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; YouTube; Twitter; Facebook; Word of Mouth; Direktmarknadsföring; Interaktiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Resebranschen är en marknad som speglas av hård konkurrens och en marknad där synlighet och tillgänglighet är en avgörande faktor. Under de senaste åren har resebranschen stått inför en del förändringar när det kommer till hur resorna säljs. LÄS MER