Sökning: "volvo reklamfilm"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden volvo reklamfilm.

  1. 1. Bilarna räddar världen : En kvalitativ studie om hur miljöfrågan framhävs i svensk bilreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Albin Andersson; Jakob Norrman; [2022]
    Nyckelord :Volvo; Volkswagen; Kia; Toyota; metakommunikation; socialsemiotik; meningsskapande; reklamfilm; ideationella berättarfunktioner; commodity self; realm of conversion; miljömedvetenhet;

    Sammanfattning : Environmental issues are a hot topic in political debates and residents are becoming more and more aware of them, forcing car manufacturers to follow a strategy based on these principles. Our goal with the study is to analyze four different car manufacturers' commercials to find out how they create their commercials to succeed in selling and make a product that is stressful for climate emissions appear harmless. LÄS MER

  2. 2. Interkulturell Branding : En kulturell jämförelse mellan reklamfilmer och metoderna till att marknadsföra med hjälp av reklamfilm hos olika nationaliteter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Joshua Clay; [2020]
    Nyckelord :Branding; Varumärkesutveckling; Reklamfilm Kultur; Nationella marknader;

    Sammanfattning : För att etablera ett varumärke bland människor behövs marknadsföring. Men hur man ska marknadsföra är en komplicerad process, då det är många delar som behövs struktureras upp för att skapa en sammanfattande kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Jakten på Ägget : En undersökning om hur tematik estetiseras i Guldäggetvinnande reklamfilmer.

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Sofia Lennerbert; [2019]
    Nyckelord :Prisvinnande; Guldägget; Guldäggsgalan; reklamfilm; kreativitet; estetik; retorik; tematik; etik; filmgala; Award Winning; Awards; Volvo; Cancerfonden; Klarna;

    Sammanfattning : En studie kring Guldäggsbelönt reklamfilm där syftet är att ta reda på hur tematik estetiserar i de tre senaste årens vinnare. Det gjordes genom att analysera tre vinnande filmer ur kategorin film från 2018 (Cancerfonden), 2017 (Klarna) och 2016 (Volvo). LÄS MER

  4. 4. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Niklas Jehrlander; Max Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; Brand image; Brand identity; Audi; Volvo Cars; Market communication; Positioning; Segmentation; Virtual reality; Varumärkesimage; Varumärkesidentitet; Audi; Volvo Cars; Marknadskommunikation; Positionering; Segmentering.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER

  5. 5. Z/V En sociosemiotisk undersökning av en multimodal text

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Jan Karlsson; [2016-07-13]
    Nyckelord :Volvo; Zlatan; visuell text; multimodal analys; gymnasieelever; läroplanen;

    Sammanfattning : Uppsatsen beskriver mötet mellan Volvo XC70 feat. Zlatan och 42 gymnasieelever i en sociosemiotisk undersökning. En sådan undersökning syftar till att frilägga med vilka medel en visuell text styr mottagarens tolkning i en viss riktning. LÄS MER