Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Text Steganalysis based on Convolutional Neural Networks

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Tejasvi Akula; Varshitha Pamisetty; [2022]
    Nyckelord :CNN; text steganalysis; Deep Learning; Decision Strategy;

    Sammanfattning : The CNN-based steganalysis model is able to capture some complex statistical dependencies and also learn feature representations. The proposed model uses a word embedding layer to map the words into dense vectors thus, achieving more accurate representations of the words. The proposed model extracts both, the syntax and semantic features. LÄS MER

  2. 2. Effekt på ordflöde vid strukturerad rytm- och musikterapi enligt Ronnie Gardiner

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för neurovetenskap

    Författare :Viktoria Ahlman; [2020]
    Nyckelord :RGM; afasi; förvärvad hjärnskada; musikterapi; ordflöde;

    Sammanfattning : Ronnie Gardiner Method (RGM) is a multi-sensory training method aimed for peoplewith brain damage. The method is based on music, rhythm and movement. Previousstudies show that the method provides improved balance, gait, grip strength andworking memory and has positive effects regarding motor skills, cognition and on anemotional level. LÄS MER

  3. 3. Tja … vad ska vi välja – penna eller tangentbord? : En jämförande studie av årskurs 6-elever när de skriver berättande texter för hand eller på dator

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Svenska språket och genusvetenskap

    Författare :Kristina Svenungsson; Åsa Tyni; [2020]
    Nyckelord :pupil text; narrative text; textual analysis; handwriting; writing education; primary school; secondary school; digitala verktyg; iPad; skriva för hand; skrivundervisning; berättande text; elevtexter; textanalys; kvantitativ textanalys; mellanstadiet; mellanåren; Swegram;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether there are differences between students' narrative texts written by hand or with an iPad (with keyboard). This comparative study analyzes 54 narrative texts written by students in grade 6. LÄS MER

  4. 4. Ett utökat urval av litteratur till elever med lässvårigheter : Kan elever med lässvårigheter läsa icke lättläst barnlitteratur?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Emelie Fagerström; Lizette Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Easy-to-read; reading difficulty; children’s literature; reading development; readability index; word variation index; Lättläst; lässvårighet; barnlitteratur; läsutveckling; läsbarhetsindex; ordvariationsindex;

    Sammanfattning : The aim of this study is to analyse how children’s literature for ages 6 – 8 is adapted to pupils with reading difficulties. The material used for analysis in this study is six children’s books, examining some of the criteria by which a text is classified as easy-to-read. LÄS MER

  5. 5. Offline Approximate String Matching forInformation Retrieval : An experiment on technical documentation

    Master-uppsats, JTH. Forskningsmiljö Informationsteknik

    Författare :Simon Dubois; [2013]
    Nyckelord :Algorithm comparison; Approximate string matching; Information retrieval; Offline string matching; Overlap coefficient; Phonetic indexation; String distance; String metric; String searching algorithm;

    Sammanfattning : Approximate string matching consists in identifying strings as similar even ifthere is a number of mismatch between them. This technique is one of thesolutions to reduce the exact matching strictness in data comparison. In manycases it is useful to identify stream variation (e.g. LÄS MER