Sökning: "ATTRAKTIVA FÖRETAG företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden ATTRAKTIVA FÖRETAG företagsekonomi.

  1. 1. Att kombinera service design och agila metoder i en tjänsteutvecklingsprocess : En kvalitativ fallstudie på SJ

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ellinor Lohm; Julia Månsson; [2022]
    Nyckelord :Tjänsteutveckling; tjänsteutvecklingsprocess; service design; agila metoder;

    Sammanfattning : På grund av teknikutvecklingen och digitaliseringens framfart möter dagens tjänsteföretag förändrade kundkrav och högre förväntningar. Exempelvis förväntar sig kunder personligt anpassade upplevelser och tjänster och produkter ska ha mer specifika egenskaper, certifieringar och vara hållbara. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringsaktiviteter på Instagram : - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Wintana Habte Gimariam; Felicia Johnsén; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Instagram; Product Match-up; Source Attractiveness; Source Credibility; Varumärkesattityd;

    Sammanfattning : TitelMarknadsföringsaktiviteter på Instagram - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier. NivåC-uppsats i ämnet Företagsekonomi. FörfattareFelicia Johnsén & Wintana Habte Gimariam HandledareJonas Molin & Lars-Johan Åge. LÄS MER

  3. 3. EMPLOYER BRANDING I SMÅ KONSULTFÖRETAG : En kvalitativ studie om att på ett resurseffektivt sätt attrahera kompetent arbetskraft

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Klingvall; Ida Lindberg; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; External employer branding; Arbetsgivarvarumärke; EVP; Små företag; Värdeerbjudande; Kunskapsintensiva företag;

    Sammanfattning : På dagens arbetsmarknad är kunskapsintensiv arbetskraft (intellektuella, högutbildade och erfarna medarbetare) en bristvara, något som lett till att vikten av employer branding blir allt större. I de företag vilka är i behov av denna kunskapsintensiva arbetskraft, anses medarbetarna vara den mest värdefulla tillgången, och enligt organisationen Sveriges småföretag är denna brist den största anledningen till att små företag inte kan växa och utvecklas. LÄS MER

  4. 4. Walk the talk – för en trovärdig hållbarhetsprofilering : En förklarande studie om sambandet mellan internal-external brand alignment och employee advocacy

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Madelene Eriksson; Lisa Thörn; [2019]
    Nyckelord :Sustainability marketing; Employee advocacy; Internal marketing; Brand; Hållbar marknadsföring; Employee advocacy; Intern marknadsföring; Förtroende; Brand commitment; Employer branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet och CSR är idag en självklarhet i många nordiska företag. Under de senaste åren kan även en ökning konstateras i konsumenters vilja att betala mer för hållbara produkter. LÄS MER

  5. 5. Influencers trovärdighet vid samarbeten : En kvalitativ studie om följares förtroende gentemot influencers

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Asplin; Anna Schou; [2019]
    Nyckelord :Influencers; Trust; Social Media; Authenticity; Values; Collaborations; Influencers; Förtroende; Sociala medier; Autenticitet; Värderingar; Samarbeten;

    Sammanfattning : Background: Before digitization, it was increasingly difficult to reach new target groups. However, during the early 2000s, this changed when the web 2.0 emerged with the "dot-com" bubble. This paved the way for a new phenomenon, social media that is a way for users to share their views and thoughts. LÄS MER