Sökning: "Andersson Charlotta"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden Andersson Charlotta.
21. Tjugo procent
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Bristen på kvinnor i näringslivets bolagsstyrelser har länge varit en omdebatterad fråga, men hur ser det ut när politikerna själva utser styrelserna? Uppsatsen syftar till att undersöka könsfördelningen i Malmös kommunala bolagsstyrelser, hur könsfördelningen ser ut, hur den kan förklaras genom teori samt genom politikernas egna upplevelser. För att ge svar på frågeställningarna har vi intervjuat representanter från de lokala partierna samt genomfört en enkätundersökning bland politikerna i Malmös kommunfullmäktige. LÄS MER
22. PRODUKTINKONGRUENS: Vad som händer när en produkt i en produktkategori med negativ klang ges ett positivt attribut
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Product development is essential for all companies that want to survive in competitive markets regardless of the characteristics of the product that the company sells. Companies that sell products within product categories which can be seen as bad, also need to develop their products in order to remain competitive. LÄS MER
23. Mellan hem och institution : en studie av somatiskt växelboende i Gävle kommun, ur äldre omsorgstagare och anhörigas perspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskap och sociologiSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa kunskap om somatiskt växelboende i Gävle kommun, ur äldre omsorgstagare och anhörigas perspektiv. Undersökningen utgjordes av en kvalitativ studie i form av intervjuer. Sex intervjuer utfördes med tre omsorgstagare och deras maka/make, som använder somatiskt växelboende. LÄS MER
24. Styr uppfattningen om dig själv : En studie i hur chefredaktörer för modemagasin arbetar med sina personliga varumäkesidentiteter
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : The theory chapter is based on a model about brand identity, “Brand Identity Prism” (Kapferer, 2008, s.183). This model contains six elements which we have supplemented with theories about personal branding. This because the focus and theory on a person's brand identity is almost non-existent. LÄS MER
25. The Future of ABC at Sandvik Tooling
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: The Future of ABC at Sandvik Tooling – Incorporating ABC with information systems in order to drive business development from a cost point of view. Authors: Jenny Andersson and Camilla Salomonsson. Supervisor: Charlotta Johnsson – Department of Automatic Control, Lund University. LÄS MER