Sökning: "Anton Andersson"

Visar resultat 31 - 35 av 95 uppsatser innehållade orden Anton Andersson.

  1. 31. Skiljer sig rationaliteten vid ett bostadsköp beroende på köparens ålder?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Carl Andersson; Anton Elisson; Alec Hultman; [2020]
    Nyckelord :Bostadsköp; Faktorer; Påverkan; Rationalitet; Ålder;

    Sammanfattning : Då det är många faktorer som väger in vid köp av bostad är det inte alltid lätt att veta hur man ska tänka när man troligtvis står inför sitt livs största köp. Det finns mycket forskning om vilka faktorer som väger tyngst och vad som ökar betalningsviljan hos konsumenterna, men köper konsumenter bostad utifrån hjärnan eller hjärtat? Denna studie undersöker hur rationellt eller emotionellt bostadsköpare tänker under köpprocessen och om det finns ett samband mellan detta och köparens ålder. LÄS MER

  2. 32. The Audit Expectation Gap : Exploring the auditor’s roles and responsibilities from knowledge, performance, and evolution gap perspectives

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Anton Andersson Manglaris; Tor Brewitz; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The audit expectation gap is an interesting and widely researched phenomenon. This study seeks to explore the roles and responsibilities of auditors from the views of auditors and users of financial information. In this study, semi-structured interviews with auditors and users of financial information are conducted. LÄS MER

  3. 33. Elitidrott och varumärkeskommunikation : En studie om hur svenska elitklubbar använder sociala medier för att kommunicera sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Anton Andersson; Arash Lohrasbi; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; elitidrott; sociala medier; varumärkesattribut; varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : En ökad användning av sociala medier har riktat intresset mot att kommunicera varumärke direkt till konsumenterna. Mer specifikt har det ökat intresset för forskning på internationell nivå om hur elitklubbar kommunicerar sitt varumärke på sociala medier. LÄS MER

  4. 34. Här finns inget evangelium kvar : En kvalitativ intervjustudie av Svenska kyrkans representanters syn på klimatförändringarna, den yttersta dagen och människor med existentiell ångest.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Anton Andersson; [2020]
    Nyckelord :Swedish Church; Climate change; Climate-anxiety; New Testament; Book of Revelations; Religion; Apocalypse; Christianity; Social constructivism; Secularization.; Svenska kyrkan; Klimatförändringar; Klimatångest; Nya testamentet; Uppenbarelseboken; Religion; Apokalyps; Kristendom; Socialkonstruktivism; Sekularisering.;

    Sammanfattning : During the 20th century, our planet and its population have faced a number of environmental challenges. The climate on earth is changing and it is most likely due to human activity and the destruction of the earth's resources, ecosystems and waterways. More recently a very active environmental movement is taking up more space in people's lives. LÄS MER

  5. 35. Informationssäkerhet : Informell säkerhet inom informationssäkerhetsrevisioner

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Adam Andersson; Simon Gårdenheim; Anton Josefsson; [2020]
    Nyckelord :Informatik; Informationssäkerhetsrevisioner; Informell Säkerhet; ISO27000; Organisationskultur; Social Engineering; Säkerhetsrevisioner;

    Sammanfattning : Informell säkerhet är en kategori inom informationssäkerhet som innefattar människors attityder, uppfattningar och värderingar. Trots att informationssäkerhetsrevisioner utförs regelbundet mot organisationer är det oklart hur mycket informell säkerhet appliceras i dessa revisioner. LÄS MER