Sökning: "Att leda förändringsprocesser"
Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade orden Att leda förändringsprocesser.
11. Arbetsledarrollen idag : En fallstudie av arbetsledarrollen på ett stort entreprenadföretag
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Idag sker flera förändringar inom byggbranschen. De senaste decenniernas utveckling inom teknik och miljö har fått allt större fokus och det finns idag idéer inom branschen att effektivisera den med hjälp av digitalisering och ny teknik. LÄS MER
12. Mellan hopp och förtvivlan : En kvalitativ studie om föräldrar till drogberoende barn
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Många människor i Sverige lider av en beroendeproblematik och dessa har i sin tur anhöriga som står dem nära. Anhöriga är en grupp som det har talats alltför lite om och som forskningsämne är det underforskat på både nationell och internationell nivå. LÄS MER
13. Det offentliga konstlandskapet
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : I denna uppsats ser vi vad som händer när en statlig myndighet som ansvarar för utformning av offentlig miljö implementerar en så kallad liberal demokratiteori. Statens konstråd, som är en myndighet med stor inverkan på den offentliga konsten i Sverige, inledde 2012 ett nytt arbetssätt att föra ut konceptuell och samtida konst från institutioner och gallerier till det offentliga rummet. LÄS MER
14. Att göra förändring Om att leda processer för organisatoriskt lärande : Vinnova byter dräkt
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
15. En resa du inte kan välja bort? : En studie av skolledares upplevelser och erfarenheter av förändringsprocesser
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : It might be assumed that principals play a critical role in school organizational change processes. Evidence that both decision makers and relevant authorities share this assumption is found in the Swedish Education Act (SFS 2010:800) as well as the objectives and guidelines set down in relevant curricula (Skolverket 2011). LÄS MER