Sökning: "B2B undersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden B2B undersökning.

  1. 1. Face-to-face over the Internet : Facing the hard truth with physical attendance in a post-pandemic society

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Kevin Nermark; [2023]
    Nyckelord :event attendance; remote participation; hybrid spaces; digital marketing; strategic communication; event planning.; eventdeltagande; deltagande på avstånd; hybridutrymmen; digital marknadsföring; strategisk kommunikation; eventplanering.;

    Sammanfattning : This research is based on a pilot study, conducted on a marketer from an unnamed company within the tech industry (the anonymity is used because of the integrity of the interview subjects of both the pilot study and this study). The company deals with B2B (Business to business) transactions, and the marketing in this is somewhat different from the typical B2C (business to consumer) type of marketing. LÄS MER

  2. 2. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ewelyn Strandberg; Ingrid Åsenius; [2022]
    Nyckelord :Demand shaping; Demand management; Demand variability; Internal demand variability; Forecasting; External demand variability; Integrating demand and supply; Styra efterfrågan; Variationshantering; Efterfrågevariation; Intern efterfrågevariation; Prognostisering; Extern efterfrågevariation; Integering av försäljnings- och leveransfunktioner;

    Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER

  3. 3. Hur utformar företag en mer hållbar leverantörskedja? : En kvalitativ undersökning om styrning av leverantörer genom formella och informella strategier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Bäckström; Melina Kindblad; [2022]
    Nyckelord :Hållbarhet; leverantör; leverantörskedja; hållbar leverantörskedja; formell och informell styrning;

    Sammanfattning : Företag på den industriella marknaden ställs inför ökade krav att utveckla hållbarhetsarbetet, inom både verksamheten och leverantörskedjan. Detta gäller i synnerhet för internationella företag då deras leverantörskedjor påverkar samhället och miljön i hög grad. LÄS MER

  4. 4. Sustainable Decision-Making in the Fashion Industry : How to influence the fashion industry to adopt more sustainable packaging solutions

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Elin Enlund; Jennie Nilsson; [2021]
    Nyckelord :The fashion industry; sustainability; packaging; e-commerce; drivers; institutional logics; barriers; product development; decision-making; LCA; platform; B2B.; Modeindustrin; hållbarhet; förpackningar; e-handel; institutionella parametrar; barriärer; produktutveckling; beslutsfattande; plattform; B2B;

    Sammanfattning : Today, the fashion industry is responsible for 4 per cent of the global greenhouse gas emissions in the atmosphere and 20-35 per cent of the microplastics in the ocean. It is thereby a highly debated industry when it comes to environmental sustainability. LÄS MER

  5. 5. Att Förstå Skapande och Bevarande av B2B-Relationer genom Digitala Medier En kvalitativ undersökning om tillit och åtagande i B2B-relationer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Matas Barcius; Smilla Rosenlind; Stina Josefson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER