Sökning: "C- södertörns högskola"

Visar resultat 21 - 25 av 60 uppsatser innehållade orden C- södertörns högskola.

  1. 21. Dialogisk religionskunskapsundervisning? : En studie om hur lärares muntliga frågor och respons skapar förutsättningar och hinder för dialog i religionskunskapsundervisningens åk 5-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jennifer Antar; [2019]
    Nyckelord :dialogue; dialogic teaching; question type; teacher response; dialog; dialogisk undervisning; frågetyper; lärarrespons;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether and how three teachers’ ways of verbally asking questions and following up student’s utterances either create opportunities or hinderances for dialogue about religious related topics for grades 5-6. This study answers these questions: 1. LÄS MER

  2. 22. Swedish Iron Law of Oligarchy : Swedish social networks and strategical positions in Russia, the transitional period of 1991-1994

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Mattias Alvarsson; [2019]
    Nyckelord :Sweden; power; social network analysis; qualitative; flex net; power position; iron law of oligarchy; power law; business; military; government; Sverige; makt; social nätverksanalys; kvalitativ; flex net; maktposition; oligarkins järnlag; potenslag; näringslivet; militär; staten; politiker;

    Sammanfattning : This study examines the configurations of power positions in the perspective of social networks in the context of Sweden and Swedish actors around the initiation of privatization in Russia 1991-1994. The study aims to increase the knowledge on the subject of power and social networks through the use of a combination of theoretical concept, taking off in Janine Wedel’s flex net. LÄS MER

  3. 23. "Det är så den mörka sidan av manligheten fungerar, tyvärr" : En kritisk diskursanalys av incels syn på den egna maskuliniteten inom svensk mediekontext

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Isabell Stolt; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats skrevs under höstterminen 2019 på Södertörns högskola. Uppsatsens syfte var att undersöka hur synen på den egna maskuliniteten uttrycks av män som kallar sig incels i en anonym svensk intervjukontext. LÄS MER

  4. 24. Engagerad ”online” – konsument ”offline”? : En explorativ studie om konsumtion och kundengagemang i Livrustkammarens online brand community

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Malin Doyon; Sofia Borg; [2018]
    Nyckelord :Online brand community; O.B.C; kundengagemang; C.E; Facebook; dimensioner; subdimensioner; konsumtion; köpintention; museum; Livrustkammaren; regressionsanalys; korrelationsanalys;

    Sammanfattning : Studien undersöker olika dimensioner av det omdiskuterade begreppet kundengagemang i ett online brand community på Facebook, i förhållande till tidigare konsumtion och köpintention “offline”. Webbaserade enkäter användes som metod för att undersöka vilka dimensioner av kundengagemang som förekommer i det studerade online brand communityt på Livrustkammarens Facebooksida. LÄS MER

  5. 25. Barnfamiljer eller 50 000 fascister? : En komparativ analys av hur en polsk självständighetsmarsch framställs i polska, svenska, tyska och brittiska nyhetstexter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Jakob Bach; [2018]
    Nyckelord :march of independence; Poland; march; independence; framing; Warsaw; objectivity; marsch der unabhängigkeit; marsch; unabhängigkeit; Warschau; Polen; självständighetsmarsch; Polen; marsch; självständighet; gestaltningsanalys; objektivitetsanalys; objektivitetsideal; komparativ analys; Sverige; Tyskland; Storbritannien; Warszawa; marsz niepodległości; marsz; Warszawa; niepodległośc;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att besvara följande frågeställning: 1) Hur gestaltas den polska självständighetsmarschen och dess deltagare? Går det genom öppen kodning att hitta återkommande frames? Går det att se nationella skillnader? 2) Hur förhåller sig gestaltningen till tidigare journalistisk forskning om hur demonstrationer gestaltas? Kännetecknas gestaltningar av de frames som i hög utsträckning används? Går det att se nationella skillnader? 3) Hur återspeglar framställningar av självständighetsmarschen hur journalister i de olika undersökta länderna förhåller sig till objektivitetsideal enligt en liberal modell? Frågeställningen besvarades genom en tvådelad kvantitativ objektivitetsanalys samt en tvådelad kvalitativ gestaltningsanalys. Resultatet av den första delen av den kvantitativa undersökningen visade att objektivitetsideal förknippade med hur informationskällor används var relativt lika; objektivitetsideal återspeglas inom detta område på ett relativt likartat sätt länder emellan. LÄS MER