Sökning: "C- uppsats diskussion"

Visar resultat 1 - 5 av 93 uppsatser innehållade orden C- uppsats diskussion.

  1. 1. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Charlotte Krönlein; Hanna Kram; [2023]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; köpintention; varumärkeslojalitet; social identitetsteori; electronic word of mouth; Theory of Planned Behavior.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER

  2. 2. Does Carbon Pricing work? A qualitative review of Carbon Pricing’s ex-post results, and policy-design suggestions for improving its efficacy.

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Michael Randall; [2022]
    Nyckelord :Carbon pricing; Sustainability science; ex post results; policy design; decarbonisation; environmental economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : The world is currently heading for 3°C of global warming due to global excessive carbon emissions, and while science is producing the knowledge necessary to combat it, the radical change needed is not coming fast enough. Current political and economic paradigms hail carbon pricing as either the, or part of the solution to our carbon emissions problem. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anna Krönlein; Tova Persson; [2021]
    Nyckelord :etiketter; visuell design; färg; etikettens visuella design; etikettens färg påverkan; öletiketter;

    Sammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson  Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen  Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER

  4. 4. Offentliga värden och deras färd genom tid och rum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Tobias Hamfelt; [2020-08-12]
    Nyckelord :offentliga värden; den statliga värdegrunden; översättningsteori;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är bidra till en diskussion om hur offentliga värden realiseras i den offentliga förvaltningen. Syftet grundas i att diskussionen om offentliga värden inom tidigare forskning främst förs på ett normativt plan och därför finns ett behov att studera realiseringen av värdena. LÄS MER

  5. 5. It Takes Two to Tango: The Compatibility Between ECT Article 26 and EU Law – In the Light of Achmea and Opinion 1/17

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Erik Källman; [2020]
    Nyckelord :EU law; Energy Charter Treaty; ECT; Achmea; Opinion 1 17; autonomy of EU law; autonomy; Investment law; international investment law; EU investment law; EU trade law; trade law; BIT; MIT; Bilateral Investment Agreements; Multilateral Investment Agreements; compatibility; CETA; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Förenligheten mellan ISDS-mekanismen i Artikel 26 i Energistadgefördraget (ECT) och EU rätt har länge varit föremål för diskussion inom EU. Denna diskussion har de senaste åren fått all mer uppmärksamhet, sedan EUdomstolen i mål C-284/16 Achmea dömde att ISDS-mekanismen i det bilaterala investeringsavtalet (BIT) mellan Nederländerna och Slovakien var oförenligt med EU rätten. LÄS MER