Sökning: "Cardo"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Cardo.
1. Axis Mundi
Kandidat-uppsats, Inredningsarkitektur & MöbeldesignSammanfattning : Axis Mundi - Ett examensarbete som undersöker om tvärvetenskap kan användas som alternativ process i skapandet av arkitektur. I arbetet formgavs en helig struktur efter den tvärvetenskapliga undersökningen, som sedan användes som en scenografi i en dansfilm. .. LÄS MER
2. Make or buy? : Developing a generic framework for make-or-buy decisions at Cardo AB
Master-uppsats, LogistikSammanfattning : Cardo AB is an international corporate group that has performed major organizational changes the last few years. These changes utilize possible synergies that exist in a corporate group. One of the initiatives is that Cardo wants to develop a model for make-or-buy decisions. LÄS MER
3. Utveckling och förändring av budgetens roller. En fallstudie av Alfa Laval, Cardo och Gambro.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte var undersöka förändringen av budgeteringens roller i de studerade företagen, samt vilka konkurrerande eller kompletterande styrmedel de använder sig av. Vi har utfört en kvalitativ fallstudie, med en deduktiv ansats av tre traditionella tillverkningsföretag. Våra empiriska studier bygger främst på personliga intervjuer. LÄS MER
4. Mentorskap - Det reflektiva lärandet mellan mentor och adept
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Vi fick av företaget Cardo i uppdrag att analysera deras mentorprogram, vilket ingick i deras managementprogram, CIMP 2005. Då deltagarna hade olika bakgrund och erfarenhet och därmed olika förutsättningar, bestod vårt uppdrag av att analysera och finna eventuella skillnader mellan deltagare som fått utbildning och handledning jämfört med dem som inte fått detta. LÄS MER
5. Managementrapport Cardo AB
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En första viktig lärdom har dock varit vår nyvunna förståelse för den komplexitet som präglar en stor internationell koncern. Kommunikation är viktig i ett företag inte minst som bärare av syfte och mål med olika aktiviteter, men även i allmänhet för att tillse att flödet av information inom organisationen tillgodoses. LÄS MER