Sökning: "Caroline Jonasson"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Caroline Jonasson.
1. Är Strindberg ett geni? Om kön och genus i läromedel : En komparativ analys av fem läromedel i svenska 2
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att utföra en komparativ analys av fem läromedel i svenska 2 i gymnasieskolan. Vi besvarar en frågeställning som rör hur fördelningen mellan kvinnliga och manliga författare ser ut i läromedlen. LÄS MER
2. Sälj det med en film : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning av filmreferenser i reklamfilm
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : I ett samhälle där konsumenter ständigt är omringade av någon form av reklam, uppstår en ignorens och blindhet för reklamernas budskap. Det sätter krav på företag att bli mer kreativa och använda metoder som tar sig förbi blindheten och därmed fångar konsumenternas uppmärksamhet. LÄS MER
3. Virtual Reality, Moving from Science Fiction to E-commerce
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Virtual reality (VR) is growing and expected to disrupt the retail e-commerce market within a few years. Despite the bright forecasts, there is still a lack of academic research on what the effects would be of using VR within e-commerce product presentations and what that could imply for both business and consumers. LÄS MER
4. Att tänka om angående personligt riktad reklam i en kluttrig miljö
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Previous research does not show a clear picture of the perception of personalized advertising as studies give different results - there are both positive and negative aspects. The purpose of this study is to improve the knowledge and understanding of the impact of personalized advertising in the new Internet era. LÄS MER
5. Styrmedel För Grönare Engagemang – En fallstudie av ICA och Danone
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund För att undvika framtida naturkatastrofer måste individer såväl som företag ta ansvar för sin miljöpåverkan. I strävan att göra miljöarbete till en integrerad del i företags verksamhet är det viktigt att motivera de anställda att engagera sig i miljöarbetet. Genom att ta hjälp av olika styrmedel kan företag uppnå detta. LÄS MER