Sökning: "Chatbot"

Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade ordet Chatbot.

  1. 16. Hur kan en chatbot implementeras som ett hjälpmedel för supporttekniker? : En förstudie för att undersöka möjligheten att implementera en chatbot i en industriell verksamhet.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Ellinor Ihs Håkansson; [2019]
    Nyckelord :Chatbot; CA; Support;

    Sammanfattning : Syftet med det projekt som beskriv i denna uppsats är att undersökta möjligheterna med att implementera en chatbot i Siemens verksamhet. Fokuset för chatboten skulle vara att den på något sätt skulle implementeras som ett hjälpmedel för supportteknikerna på Siemens. LÄS MER

  2. 17. Usability of Chatbots in Firs tand Second Time Use

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Oskar Olausson; [2019]
    Nyckelord :Chatbots; Usability; Conversational User Interfaces;

    Sammanfattning : People interact through language and conversation everyday, children learn from an early age to express a variety of intents and responses in an understandable way. But the interaction form most commonly used in systems today is nothing like this. LÄS MER

  3. 18. Chatbot for Information Retrieval from Unstructured Natural Language Documents

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi; Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Joakim Fredriksson; Falk Höppner; [2019]
    Nyckelord :chatbot; natural language processing;

    Sammanfattning : This thesis brings forward the development of a chatbot which retrieves information from a data source consisting of unstructured natural language text. This project was made in collaboration with the company Jayway in Halmstad. LÄS MER

  4. 19. Applying a chatbot for assistance in the onboarding process : A process of requirements elicitation and prototype creation

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Sara Westberg; [2019]
    Nyckelord :Chatbot; Onboarding; Microsoft Bot Framework; Requirements elicitation;

    Sammanfattning : It has previously been shown that the quality of the onboarding process affects the chances of a new hire staying at a company, yet it is common that companies have problems in succeeding to maintain a well-organized onboarding. To aid new hires in their onboarding, and to lower the amount of work for the HR personnel, chatbots can be used. LÄS MER

  5. 20. Skillnaden mellan open source och closed source chatbottar : En undersökning av två chatbotsplattformar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik; Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Christoffer Ramsten; Ahmet Jallow; [2019]
    Nyckelord :Chatbottar; Open source vs Closed source; SAAM; Mjukvaruuarkitektur; Utvärderingsmetoder; Modifierbarhet;

    Sammanfattning : Syfte –Svenska myndigheter, framförallt Domstolsverket, är intresserade av att implementera en chatbot för att kunna informera allmänheten om sina tjänster samt även besvara frågor på ett lättare sätt. Studier inom kundtjänst har tidigare visat tecken på att förbättra kundupplevelsen med hjälp av den härtekniken. LÄS MER